środa, 12 lipca 2017

Jestem hejterem! BOOK TAG


Autorkami Tagu są Zuza i Cat


1. Co ja czytam - książka z błędami logicznymi.

Z tym pytaniem miałam największy problem, bo jak na razie w żadnej książce jakoś szczególnie nie rzuciły mi się w oczy błędy logiczne. Zdarzało się kilka pojedynczych przypadków, ale nigdy jakoś specjalnie mi to nie przeszkadzało. Potem jednak przypomniałam sobie o "Magicznej gondoli" i wątku romantycznym bez ładu i składu. Książka naprawdę nie była taka zła, ale absurdy w relacji Any i Sebastaian doprowadzały mnie do szewskiej pasji. 


2. A ta/ten tu czego?! - książka z irytującym głównym bohaterem.

Na to pytanie odpowiedź jest oczywista: "Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno". Całkiem sporo bohaterek literackich mnie irytuje, ale jak na razie nikt nie pobił Amber. Ciągle była zazdrosna o Liama, mimo że on nie dał jej ku temu żadnego powodu. Co więcej, to ona momentami zachowywała się jak dziwka. Amber, otrzymujesz medal dla największej hipokrytki, o jakiej czytałam.



3. Grafomania - powieść z denerwującym stylem autora: denne dialogi, nudne opisy lub po prostu słaby warsztat.

"Pięćdziesiąc twarzy Greya" -Ten Tag nie mógł się obyć bez tej książki. A poza tym nie znam autorki ze słabszym stylem pisania. Denne dialogi? Nudne opisy? To wszystko i jeszcze więcej oferuje nam E. L. James.



4. No i po co to było? - drugi tom, który nie dorównał pierwszemu.

"Ostatnia spowiedź" - Pierwszy tom? Cudo! Trzeci? Chyba jeszcze lepszy, ale drugi wypada dość słabiutko. 
Jest strasznie długim wstępem do finału trylogii, który powstał chyba tylko dlatego, żeby wszyscy znienawidzili główną bohaterkę. 





5. Schowaj ten czerwony dywan! - książka niezasłużenie popularna. 

"Fangirl" ta historia ma swój urok, ale zabrakło mi w niej głównej bohaterki, z którą mogłabym się utożsamić. 
Liczyłam na to, że Cath będzie zakręconą i zabawną dziewczyną, która ubóstwia bohaterów pewnej serii, a dostałam osobę, która jest po prostu nieznośna. "Fangirl" to na pewno nie jest zła książka, jednak nie wniosła nic nowego do mojego życia.



6. Tak złe, że aż dobre – guilty read. 

"Nie dajesz mi spać" -  Co takiego wyjątkowego jest w tej historii? Nie mam pojęcia! Niby typowy romans, ale mimo przewidywalności ta powieść ma w sobie  "to coś", co nie pozwala jej nie kochać. Może i przemyślenie bohaterów nie są szczególnie głębokie, ale w tej książce wcale nie o to chodzi!  Humor ociekający ironią i sarkazmem sprawia, że czytanie jest przyjemnością w najczystszej postaci.

 

7. Dobranoc, pchły na noc – książka, nad którą można zasnąć.

Przebrnięcie przez "Niezgodną" zajęło mi trzy tygodnie i nie ma z tym nic wspólnego mój brak czasu, albo objętość książki.


8. A to co, farba się wylała? – brzydka, irytująca okładka.

"Nienawiść" - chyba nie muszę tego komentować, po prostu sami spójrzcie na tą okładkę.








9. No i gdzie ten suspens? - książka do bólu przewidywalna.

"Kiedy pozostaje żal" - większość młodzieżówek nie jest w stanie nas jakoś szczególnie zaskoczyć, ale rzadko udaje mi się przewidzieć każdy zwrot akcji zaledwie po przeczytaniu opisu.







10. Depczesz mi po odciskach - rzeczy, których nie lubię w książkowym świecie. 


W tym pytaniu nie będę oryginalna, ponieważ ja również mam dość wielkich, krzyczących do nas napisów:  "Polska Colleen Hoover", "Jeśli kochasz Igrzyska śmierci to pokochasz..." - Nie! To chyba nikogo nie zachęca do czytania.


Do Tagu nominuję: 


7 komentarzy

  1. "Nie dajesz mi spać" jest naprawdę fajne, ale i tak moim faworytem zostaje tom trzeci o Vivian <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Fangirl i Chłopak, który... idealnie dobrane do kategorii! :D A co do rzeczy denerwujących to się zgadzam, chyba najbardziej nie cierpię jak piszą, jeśli kochasz igrzyska to pokochasz i to... Nigdy tak nie jest! Nigdy!

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  3. Haha oglądałam ten tag u Zuzy i Cat i tak sobie mówię jak ja nie wiedziałabym jak na te pytania odpowiedzieć bo ja tam nie jestem mocno wymagającym czytelnikiem i tu bach od Ciebie nominacja :D W każdym razie dzięki tylko kochana musisz mi wyjaśnić co to są te błędy logiczne? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem najlepsza w wyjaśnianiu, więc podam przykład: Bohaterka dzwoni do koleżanki i pyta, czy mogłyby się spotkać, a ona jej odmawia, bo ma inne plany. Natomiast następnego dnia ta sama koleżanka dzwoni do bohaterki i pyta, dlaczego od tak dawna się do niej nie odzywa... Albo bohaterka jest brunetką, a chłopak mówi, że mu się podoba, bo lubi blondynki. Mam nadzieję, że wiesz, co mam na myśli ;-) Chodzi o takie sytuacji, w których autorzy gubią się w co wcześniej napisali...

      Usuń
    2. Okej już łapię :) Dzięki

      Usuń
  4. Ten tag jest świetny :) oglądałam go w wykonaniu Zuzy i Cat, ale równie przyjem,nie czytało mi się Twoje odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za nominację! :D
    Tag jest genialny, zarówno w wykonaniu Twoim jak i Cat oraz Zuzy! :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.