sobota, 22 kwietnia 2017

"Imagines" - RECENZJA KSIĄŻKI


Oryginalny tytuł: Imagines

Autor: Antologia

Wydawnictwo: Otwarte

Liczba stron: 720

WYOBRAŹ SOBIE, ŻE…
JUSTIN BIEBER od rana zasypuje Cię uroczymi niespodziankami z okazji rocznicy Waszego… ślubu. KIM KARDASHIAN potrzebuje Cię, by przetrwać w świecie, w którym nie można robić selfie!…
Na pokładzie samolotu zaprzyjaźniasz się z chłopakami z ONE DIRECTION… W ramionach CHANNINGA TATUMA tańczysz najbardziej zmysłowy taniec na świecie… Twój najlepszy przyjaciel ED SHEERAN ma dla Ciebie naprawdę szalony prezent urodzinowy… DANIEL SHARMAN zabiera Cię na romantyczny spacer po plaży…


Lista opowiadań i bohaterów, którzy w nich występują:
  1. "Robienie selfie i obalanie patriarchatu z Kim Kardashian" (Kim Kardashian, Kylie Jenner, Kendall Jenner)
  2. "Superbohater z lotniska" (Chris Evans) ♥♥♥
  3. "Medium" (Daniel Sharman)  ♥♥♥♥
  4. "Specjalny występ na dziesięciolecie" (Zac Efron) ♥♥
  5. "Być panią Reedus" (Norman Reedus)  ♥♥♥♥
  6. "Ucieczka z Ashwood Manor" (Benedict Cumberbatch) ♥♥
  7. "Najlepsza. Noc. Ever" (Jennifer Lawrence) ♥♥
  8. "Ten kto zniknął" (Cameron Dallas)
  9. "To tylko Eve" (Reben Wilson) ♥♥
  10. "Mało prawdopodobna przyjaźń" (Kylie Jenner) ♥♥
  11. "Nokaut" (Nick Bateman) ♥♥♥
  12. "Wyjątkowy piątek" (Jamie Dornan) ♥♥
  13. "Twój najlepszy przyjaciel" (Ed Sheeran) ♥♥
  14. "Niech wygra najlepszy" (Chris i Liam Hemsworthowie) ♥♥
  15. "Sto lat" (Shawn Mendes) ♥♥
  16. "Akademia Tańca Channinga Tatuma" (Channing Tatum)
  17. "Coś nie z tej ziemi" (Jared Padalecki i Jensen Ackles) ♥♥
  18. "To nie tak... " (Selena Gomez) ♥♥
  19. "Poszukiwacz" (Tom Hardy) ♥♥
  20. "Redirection" (Zayn Malik) ♥♥♥
  21. "To musi być magia" (Emma Watson) ♥♥
  22. "Nowe połączenie" (Dan Howell) ♥♥
  23. "Twój kryzys tożsamości Bourne'a" (Matt Damon)
  24. "Pocałunek zimy" (Charlie Hunnam) ♥♥♥
  25. "Nagle" (Nicholas Hoult)
  26. "Prezydencki Kimzys" (Kanye West)
  27. "Jego anielskie serce" (Tom Hiddleston) ♥♥♥
  28. "Dzyń & Bum" (Demi Lovato)
  29. "The Tonight Show" (Jimmy Fallon, Chris Pratt) ♥♥
  30. "Michael Clifford zaprasza cię nie studniówkę" (Michael Clifford) ♥♥
  31.  "Ian od święta" (Ian Somerhalder) ♥♥
  32.  "RPE3" (Dylan O'Brien) ♥♥♥
  33.  "Niezapomnienie pierwsze wrażenie" (Niall Horan) ♥♥
  34.  "Niech prowadzi cię serce" (Justin Bieber) ♥♥♥
♥ - Słabe
♥♥ - Przeciętne
♥♥♥ - Bardzo dobre
♥♥♥♥ - Genialne


Wyobraź sobie, że…
Michael Clifford zaprasza cię na studniówkę, na zajęciach spotykasz Daniela Sharmana, a Shawn Mendes przychodzi na twoje urodzinach. Brzmi ciekawie, prawda? Jestem pewna, że nie tylko ja marzę o spotkaniu ulubionego aktora lub muzyka, a dzięki "Imagines" chociaż przez chwilę możemy wyobrazić sobie, że to dzieje się naprawdę. Narracja jest prowadzona w drugiej osobie, więc możemy się poczuć jakbyśmy byli bohaterami tej książki. Opowiadania w niej zawarte są przeróżne. Czytając każdy kolejny fanfik nie wiemy co nas czeka, przez co czuję się jak dziecko otwierające 34 Kinder Niespodzianki. Jednak na samym początku czeka ogromne rozczarowanie. Opowiadanie z Kim Kardashian jest niezbyt udane. Pomysł wydaje się ciekawy, ale całość wydawała się po prostu "dziwna". Jak widać z listy odpowiadań, którą zamieściłam u góry również kilka innych historii nie przypadło mi do gustu. Były po prostu płytkie i strasznie irytujące, jednak na szczególne wyróżnienie spośród najgorszych należy się "Akademii Tańca Channinga Tatuma". Bardzo na nie czekałam, ponieważ uwielbiam Channinga, jednak autorka opowiadania zrobiła z niego skończonego dupka! Najchętniej wymazałabym sobie te kilkanaście strony z pamięci... 
Może lepiej przejdźmy do fanfików, które mi się podobały - absolutnym hitem jest "Nokaut". Fabuła jest bardzo ciekawa, a bohaterowie nieszablonowi.  Mimo, że jest to chyba najdłuższe opowiadanie w "Imagines" to ciągle czuję niedosyt. Na wyróżnienie zasługują również opowiadania "Jego angielskie serce", "Medium" i "Być panią Reedus". Wszystkie trzy są przeuroczę, ale w taki delikatny i niewymuszony sposób. Bardzo trudno jest mi ocenić tą książkę, ponieważ jej zalety są jednocześnie wadami. Po pierwsze - krótkie opowiadania. Z jednej strony podobało mi się, że w jednej książce znalazłam tak wiele różnorodnych historii, ale z drugiej żałowałam, że kończyły się tak szybko. Z chęcią przeczytałabym dłuższe wersje niektórych. Po drugie - bohaterami są gwiazdy. Z jednej strony świetnie się czyta o tych, których lubię, jednak co za tym idzie opowiadania o gwiazdach, których nie lubię, czytałam z mniejszą przyjemnością.
Jak już wcześniej wspomniałam, opowiadania są przeróżne. Wymieniłam te, które najbardziej zapadły mi w pamięć - w pozytywny, jak i negatywny sposób, ale większość była po prostu przeciętna. Przeczytałam, podobało mi się, ale za kilka godzin zapomnę o tym opowiadaniu. Jednak mimo to uważam "Imagines" za książkę wartą polecenia, ponieważ każdy znajdzie tam coś dla siebie. Chociaż dla niektórych to "szukanie" może być problematyczne, ponieważ to całkiem spora cegiełka, więc przebrnięcie przez morze średnich opowiadań, by  dotrzeć do perełek może być niełatwe. Ja jednak miło spędziłam czas z prawie każdym opowiadaniem. Bardzo często zadawałam sobie pytnie: "Czemu to tylko fikcja?". Sama inicjatywa "Imagines" jest bardzo ciekawa. Autorzy, którzy publikują w serwisie Wattpad mieli okazję zaistnieć na rynku literatury. Mam nadzieję, że o niektórych z nich jeszcze usłyszymy.

6 komentarzy

  1. Hmm, nie do końca potrafię się odnaleźć w takich fanfickach, ale mało miałam z nimi spotkań, więc może kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To nie dla mnie nie lubię takich historyjek. mój blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za takimi historiami, ale powiem Ci, że "Coś nie z tej ziemi" bym przeczytała ze względu na Jensena <3 i serial Supernatural, który ubóstwiam :D
    Zapraszam na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam, jedne opowiadania podobały mi się mniej, inne bardziej - na pewno jest to ciekawa propozycja na miłe spędzenie czasu.
    Malwina
    PS Wydawnictwo Znak, nie Otwarte :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym przeczytać, bo naprawdę mnie ciekawi jak wypadła ta książka :) Nie czytałam nigdy czegoś podobnego, więc to mogłaby być nowa przygoda :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż mnie zaserduszkowalo ;) wole jednak sobie tego wszystkiego nie wyobrażać ;)
    Pozdrawiam i zapraszam na mocniejsze klimaty do mnie

    Czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.