sobota, 14 stycznia 2017

"YOUNGER" - Książka i Serial


KSIĄŻKA                                                                                       SERIAL
                  
Autor: Pamela Redmond Satran                                                               Twórcy: Darren Star

Wydawnictwo: Czarna Owca                                                                      Ilość sezonów:   
                                                                                                         
 Liczba stron: 304                                                                                        Długość odcinka: 20 min.                                                                                                                               
 
                                                                                                                        Obsada:    
                                                                                                                        Sutton Foster jako Liza 
                                                                                                                        Hilary Duff jako Kelsey 
                                                                                                                        Debi Mazar jako Maggie
                                                                                                                        Nico Tortorella jako Josh

Liza (w książce Alice) jest czterdziestoletnią rozwiedzioną matką. Poszukuje ona pracy, jednak znalezienie posady okazuje się być dość trudne dla kobiety w jej wieku. Po komplemencie z ust znacznie młodszego Josha Liza decyduje się przejść metamorfozę, by wyglądać na dwudziestosześcioletnią kobietę. Pomaga jej w tym przyjaciółka Maggie. Ostatecznie Liza otrzymuje pracę jako asystentka Diany w firmie wydawniczej, gdzie zaprzyjaźnia się z Kelsey.

O "Younger" słyszałam już wiele razy, ale nigdy nie byłam szczególnie zainteresowana tym serialem aż pewnej niedzieli postanowiłam obejrzeć pierwsze odcinek... i przepadłam! Oba sezony pochłonęłam w dwa dni, a każdy nowy odcinek oglądałam na bieżąco. Teraz niecierpliwie oczekuję czwartego. Serial z pozoru wydaje się zwykłym odmóżdżaczem, jednak pod warstwą rozrywki pokazuje problemy, z jakimi spotykają się kobiety w różnym wieku. Na początku bałam się, że skoro główna bohaterka ma czterdzieści lat i tylko udaję młodszą, nie będę potrafiła zrozumieć jej punktu widzenia. Jednak moim zdaniem "Younger" nie ma ograniczenia wiekowego, ponieważ ukazuje losy różnych bohaterów. Liza pokazuję, że życiem można cieszyć się niezależnie od wieku. Natomiast jej młodsza przyjaciółka Kelsey uświadomi, że czasem nie warto poświęcań chwili obecnej dla przyszłości, która jest bardzo niepewna. Uważam, że Sutton Foster i Hilary Duff świetnie pasują do swoich roli, Liza sprawia wrażenie, jakby jej nieporadność była naturalna, a komizm niewyuczony. Obie grają kobiety, które, pomimo różnicy wieku, próbują dowiedzieć się kim naprawdę są. W rolę głównego przystojniaka w "Younger" wciela się Nico Tortorella i co to dużo mówić... to kolejny uroczy-bad boy. Niby oklepane, ale sprawdza się świetnie, bo od pierwszej sceny pokochałam Josha. Mimo, że jego związek z Lizą napotyka nie wiele przeszkód to z całych sił trzymam za nim kciuki. Troszkę później w życiu Lizy pojawia się kolejny mężczyzna - tym razem w jej wieku, który podziela jej zainteresowania. Na ogół nie lubię trójkątów miłosnych, lecz w tym przypadku obaj panowie stanowią ciekawy kontrast. Jednym z najciekawszych aspektów serialu jest praca Lizy w wydawnictwie. Prowadzenie twittera Jane Auten jest genialnym pomysłem na reklamę książki!
Wydaje mi się, że obecnie "Younger" to jeden z lepszych seriali komediowych dla kobiet w każdym wieku. Przez chwilę może stać się motorem napędowym do zastanawiania się nad swoją przyszłości i tym, że nie możemy rezygnować ze szczęścia w chwili obecnej tylko dlatego, że boimy się zranienia w przyszłości. Jeden odcinek ma zaledwie 20 minut, więc uważam, że naprawdę powinniście dać szansę "Younger". Może zakochacie się tak samo jak ja?
O książce -"Młodsza"- dowiedziałam się przez przypadek. Jeśli dobrze pamiętam to przeczytałam o niej na jakimś blogu poświęconym serialom. Przez to, że na nowe odcinki  musiałam jeszcze poczekać, postanowiłam sięgnąć po książkę. Wszystko zaczyna się w podobnym momencie, czyli gdy czterdziestoletnia matka i rozwódka postanawia "cofnąć czas". Z tym, że potem cała reszta ma niewiele wspólnego z serialem, łącznie z imieniem głównej bohaterki. W książce Lizę zastąpiła Alice. Nigdy nie zrozumiem celu takich zabiegów... Również (opowiadam o książce, więc będę używała imienia Alice) szefowa Alice zamieniła się imieniem z jej córką. Mimo, że to nie jest wina autorki książki, tylko twórców serialu, to miałam mętlik w głowie podczas czytania.
Książkę pochłonęłam równie szybko co serial, ale niestety całość była bardziej chaotyczna. Akcja niespodziewania przeskakuje z miejsca na miejsce, brakuje szczegółów, głębszego zaangażowania w akcję, a przede wszystkim przeżyć bohaterki. Pamela Satran nie podeszła do tego jak zawodowa pisarka, a ktoś kto dopiero zaczyna swą przygodę w tej dziedzinie i tylko zdawkowo opisuję przemianę głównej bohaterki. Domyślam się, że zakończenie miało nieść za sobą jakiś morał, ale jaki? Tego nie wiem do tej pory...
Podobnie jak w serialu najbardziej polubiłam Josha, ale również Alice wydawa się całkiem przyjemną bohaterką. Jednak nie bez powodu użyłam sformułowania "wydawała się", bo na tle tak irytujących bohaterów drugoplanowych, każdy wydawałby się lepszy. Na pewno nie będzie należeć do moich ulubionych postaci literackich, ale podobało mi się, że mimo udawania odziej nie starała się na siłę zmienić swojego charakteru. Czytając kilka ostatnich stron miałam wrażenie, jakby autorka wiedziała, że na podstawie jej powieści powstanie serial i nie dała nam dosłownego zakończenia, żebyśmy nie przestali go oglądać. Jest to też kolejna książka, która utwierdza mnie w przekonaniu, że nie lubię otwartych zakończeń. Niby coś tam się wydarzyło, jednak nie wszystkie wątki zostały zamknięte, pozostawiając człowieka w niepewności. "Młodsza" miała szanse stać się świetną książką, jednak wyszło przeciętnie. Czyta się szybko, można się od czasu do czasu uśmiechnąć, ale nic więcej.

3 komentarze

  1. Oglądałam zwiastun serialu [tak mi się wydaje po przeczytaniu twojego streszczenia] czy się skusze na jedną z odsłon - nie wiem. Tak średnio mnie zaciekawia fabuła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie może aż tak nie wciągnął, że obejrzałam tyle odcinków w dwa dnia, ale czasem lubię sobie go włączyć i obejrzeć. Tu już mówisz o czwartym, że będzie, a ja jednak wciąż na drugim jestem. :) Ale jak pisałam podoba mi się, więc będę oglądać. A Josh to naprawdę przystojny, fajny gość, podoba mi się jego głos. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Już jestem na 4 sezonie i na 10 odcinku czekam na 11 i ciekawi mnie czy bedzie tez 12 odcinek i to bedzie juz pewnie niestety koncowy odcinek bo z tego co czytam na roznych stronach internetowych 4 sezon to ostatni sezon bardzo mi smutno bo rowniez sie mega wciagnełam w teg serial :P

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.