niedziela, 1 stycznia 2017

BBC Sherlock Quotes Book Tag



Autorką Tagu jest Martha z Secret-Books


1. I'm not psychopath, I'm high-functioning sociopath
Autor, który chyba nie do końca ma równo pod sufitem (pozytywnie lub negatywnie).

Sarah J. Maas - Czy muszę coś dodawać? Każdy kto zapoznał się z twórczością tej autorki, chyba zgodzi się ze mną w tej kategorii. Kocham jej książki, ale nie mam słów, żeby opisać to, co się w nich dzieje. 




2. Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street 

Najgorsza, najgłupsza książka, którą żałujesz, że przeczytałaś/eś.

"Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno" - naprawdę rzadko czytam coś tak słabego... Nawet moje oczekiwania nie były szczególnie wygórowane. Liczyłam na miłą i przyjemną młodzieżówkę, a co dostałam? Jedną z najbardziej irytujących książek, jakie w życiu czytałam! Nie mam siły opisywać tego jak głupia jest główna bohaterka i nawet Liam (czytaj. chłopak marzeń) nie pomaga, bo autorka zrobiła z niego ciepłą kluchę.

3. Every fairytale needs a good old-fashioned villain
Ulubiona książka oparta na baśni/bajce.

"Dwór cierni i róż" - ta książka znalazła się w mojej czołówce najlepszych powieści roku, więc możecie sobie wyobrazić mój zachwyt. Kocham "Szklany tron", ale "Dwór cierni i róż" to dla mnie mistrzostwo świata! Przepadłam już od pierwszych stron i nie potrafiłam jej odłożyć nawet na chwilę. Jak zwykle przy twórczości tej autorki był momenty, w których wybuchałam śmiechem, a za chwilę ocierałam łzy wzruszenia. Nie potrafię zliczyć ile razy zaskoczyła mnie fabuła, a to nie zdarza się często.  Pokochałam bohaterów i już nie mogę się doczekać ponownego spotkania z nimi w drugim tomie.


4. Brainy's the new sexy 

Niezwykle inteligenty, sprytny bohater. 

Peeta Mellark z "Igrzysk śmierci"- Pomińmy fakt, że to książkowa miłość mojego życia, ale każdy kto czytał ten wie, że Peeta zawsze potrafił wymyślić coś takiego, że szczęka opasa. Mam tu na myśli, chociażby oba wywiady przed rozpoczęciem Głodowych Igrzysk.


5. Honey, you should see me in a crown
Książka z motywem korony/władzy na okładce.

"Czerwona królowa" - czy wspominałam już jaka ta okładka jest piękna? A w lutym wyszedł "Szklany miecz", czyli kolejna okładka do podziwiania. Nadal mi się nie udało z nim zapoznać, ale mam nadzieję, że treść będzie równie fantastyczna jak okładka.




6. I d
on't have friends, I've just got one
Wielka książkowa przyjaźń.

Gus i Kate z "Promyczka" - nawet nie będę próbować opisywać ich relacji, bo słowa nie są w stanie oddać tego, jaka była genialna! Sama marzę, żeby znaleźć takiego swojego  Gusa. I chyba dawno tego nie mówiłam, więc... PRZECZYTAJCIE "PROMYCZKA", bo to jest genialna.


7. I'm in shock! Look, I've got a blanket!

Książka do płaczu, podczas której czytania musisz owinąć się kocykiem.

"Obca" - jest kilka książek "do płakania", które uwielbiam, ale nie chcę się powtarzać. Natomiast "Obca" nie jest typowym wyciskaczem łez, ale jest w niej tyle brutalności, że nie można przejść obok niej obojętnie. Co prawda jeszcze nie czytałam kolejnego tomu, ale oglądałam serial, więc już wiem, że złamie mi serduszko. To zdecydowanie seria, przy której trzeba owinąć się kocykiem.


8. I will burn the heart out of you
Książka, która wypaliła ci serce (dowolna interpretacja).  

"Origin", albo po prostu cała seria "Lux" - nie mam pojęcia co J. L. Armentrout ze mną zrobiła, bo do tej pory nie mogę się pozbierać. Uwielbiam każdy tom, ale "Origin" był zdecydowanie najlepszy. Zakończenie "Opalu" amało mi serce, a z każdą kolejną stroną kontynuacji było jeszcze gorzej. Po skończeniu "Originu" miałam taki mętlik w głowie, że nie byłam w stanie sobie wyobrazić, jak autorka ma zamiar to wszystko wyjaśnić i rozwiązać w finałowym tomie.

 9. I may be on the side of the angels. But don't think, for one second, that I am one of them 
Ulubiony czarny charakter, który tak naprawdę czarny nie jest (bez spoilerów!)

Zła Królowa/ Regina Mils z "Once Upon a Time" - wiem, że to Tag książkowy, ale to przecież mój blog, więc kto mi zabroni wybrać postać z serialu? Dosłownie nie jestem w stanie opisać jak bardzo kocham tą bohaterkę! Nie będę za dużo zdradzać, żeby nie popsuć zabawy osobą, które nie oglądały serialu, a mają zamiar to zrobić, ale Regina jest po prostu genialna!


 
10. Not our division

Gatunek książkowy, do którego nie możesz się przekonać.

Literatura grozy. Po prostu nie widzę przyjemności z czytania książki, po której będę bała się iść w nocy do łazienki.
 

11. Alone is what I have. Alone protects me
Książkowy bohater - samotnik.

Archer z "Bez słów" i Tristian z "Powietrza, którym oddycha" - uwielbiam ich obu, właśnie za to, że nie są takimi typowymi, pewnymi siebie podrywaczami, których ostatnio pełno w literaturze. Wiele w życiu przeszli, dlatego swoje prawdziwe oblicze ukrywają pod maską niedostępności.
 
12. He's clueing for looks

Bohater ze świetnym poczuciem humoru, z tekstami, przy których zawsze się uśmiechasz i na długo pozostają Ci w pamięci.

Elyas z "Lata koloru wiśni" - jeszcze kilka dni temu wybrałam Daemona Blacka z "Lux", ale teraz całkowicie zakochałam się w Elyasie! Jego dialogi z Emely to mistrzostwo!

 "- Elyaaas! Emely pyta, dokąd idziesz?- zawołała Alex.
- By zaspokoić twoją ciekawość, króliczku, powiem ze idę tylko po mleko. Mogę?
Arogancki, głupi, bucowaty, bezczelny....
- Jak dla mnie możesz sobie kupić nawet krowę - wysyczałam.
- Zastanawiałem się nad tym, ale to niepraktyczne. "



 Data publikacji tego Tagu nie jest przypadkowa... 
DZIŚ PREMIERĘ MA 4 SEZON "SHERLOCKA"!
Kto się ze mną ekscytuje?
DO TAGU NOMINUJĘ WSZYSTKICH FANÓW SERIALU!

16 komentarzy

  1. Jakoś nie dziwi mnie, że tag związany z Sherlockiem wymyśliła Martha Oakiss...
    Także kocham Elyasa! I jego dialogi z Emely. To jeden z moich ksiązkowych mężów! Masz rację, okładki "Czerwonej królowej" i "Szklanego miecza" są niesamowite.
    Cieszą mnie Twoje pozytywne słowa na temat "Dworu...", bo wkrótce będę miała okazję go przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Tobie też się spodoba :-)

      Usuń
  2. Nie mogę się doczekać już tego odcinka *--* <3
    Ale nastraszyłaś mnie tym "Chłopakiem, który zakradał się do mnie przez okno". Akurat postanowiłam przeczytać go w 2017r., bo gości na mojej półce już kilka miesięcy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi ta książka nie przypadła do gustu, ale Tobie może się spodobać - to tylko moja opinia :-)

      Usuń
  3. Świetny pomysł na tak no i bardzo ciekawe odpowiedzi! Chętnie sama zrobię go u siebie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i dziękuję :-)

      Usuń
  4. Taaak... Peeta to taki chytrus (a niby niepozorny taki) XD
    A mnie Promyczek nie porwał. W ogóle nie rozumiem tych zachwytów. Ale nie powiem autorka genialnie właśnie przedstawiła relacje głównych bohaterów.
    Ekscytuje się razem z tobą :D
    Pozdrawiam
    http://life-ishappiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, jak można nie zachwycać się nad "Promyczkiem', ale ilu ludzi tyle opinii :-)

      Usuń
  5. Odkąd przeczytałam "Lato koloru wiśni" chciałabym trafić na takiego chłopaka jakim jest główny bohater - Elyas - ale chyba nigdzie takiego nie znajdę i moje serduszko krwawi z tego powodu ;c
    Zapraszam do siebie
    http://timeofbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łączę się z Tobą w bólu. Nie wiem, jak mamy znaleźć prawdziwego chłopaka, skoro ci książkowi tak wysoko postawili poprzeczkę...

      Usuń
  6. Czytam coraz gorsze opinie nt. "Chłopaka, który zaktadl się przez okno". Nie spodziewałam się, że będzie to aż tak słaba książka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ty się odczep od mojego Elyasa! Bo pożałuję, że Ci powiedziałam o tej książce! xD
    Ofc, żartuję i bardzo cieszę, że "Lato..." Ci się podobało :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama mnie zmusiłaś, więc teraz musisz się dzielić Elyasem <3

      Usuń
    2. Nie będę się dzielić! Spakuję w worek i wywiozę na Syberię!

      Usuń
  8. Nooooo
    Podsumowując: Sherlock jest zbyt kozacki, by go nie kochać. ^^
    Świetny Tag! *.*

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.