piątek, 16 grudnia 2016

Książka ze słownikiem? + ROZDANIE


O książkach ze słownikiem pewnieyszeliście już na innych blogach, ale ja również chcę dorzucić swoją opinię. Uważam, że najlepiej będzie jak sami przekonacie się, czy taka opcja czytania po angielsku Wam odpowiada, więc z wielką przyjemnością na końcu obdaruje Was jednym egzemplarzem.


W życiu każdego książkoholika przychodzi moment, w którym okazuje się, że kolejny tom ukochanej serii nie został wydany jeszcze po polsku. W tej sytuacji są dwa wyjścia: czekać na premierę lub przeczytać w oryginalne. Jednak co zrobić, gdy wybieramy drugą opcję, a nie znamy angielskiego? Moja odpowiedź będzie banalna: trzeba się go nauczyć... Proszę, nie zniechęcajcie się tak szybko. Wiem, że możecie sobie pomyśleć: "Zanim czegokolwiek się nauczę minie mnóstwo czasu." To oczywiście prawda, ale coraz więcej polskich wydawnictw wychodzi na przeciw osobą chcącym uczyć się języka angielskiego poza wkuwaniem regułek gramatycznych w szkole. Świetnym tego przykładem jest wydawnictwo [ze słownikiem].   

Książki tego wydawnictwa oprócz tekstu zawierają objaśnienie trudnych słówek. Dzięki temu możecie zacząć czytać po angielsku nie obawiając się, że nic nie zrozumiecie. Nie będę ściemniać - czytało mi się o wiele wolniej, niż książkę po polsku, ale satysfakcja po jej skończeniu była ogromna! Szczególnie początek był dla mnie ciężki. Nie mogłam się przyzwyczaić do sprawdzania słówek, jednak z każdą kolejną stroną było łatwiej i przyjemniej. Jeśli chodzi o tą publikację to znalazłam w niej mnóstwa zalet, ale również kilka wad. Słówka zapisane na boku strony ułożone w kolejności alfabetycznej. Niby wydaje się to oczywiste, ale nieco utrudniło czytanie. Jeśli np. na górze tekstu nie rozumiałam słówka na literę "z" to musiałam skakać wzrokiem z góry na dół. Uważam, że lepiej byłoby ułożyć słowa w kolejności występowania w tekście. Kolejną wadą (chociaż może to bardziej sugestia dla wydawnictwa) jest to, że w ofercie jest tylko klasyka. To niekoniecznie mój gatunek i jestem pewna, że wiele też jest tym zniechęcona, bo uważa, że taka literatura ich nie zaciekawi. Nie pogardziłabym młodzieżowymi książkami wydanymi w ten sposób. Mam również mieszane odczucia co do okładki. Nie mam nic przeciwko minimalizmowi, ale brakuję mi na niej jakichś charakterystycznych elementów dla danego tytułu. Obecne okładki kojarzą się bardziej ze szkolnym podręcznikiem niż książką.

Nagrodą w rozdaniu jest (nowy) egzemplarz książki "The Adventures of Sherlock Holmes"

Aby wziąć udział, musisz:
  • zgłosić chęć udziału w komentarzu
  • podać swój adres e-mail

Rozdanie trwa od 16 do 30.12.2016r.
Ogłoszenie wyników nastąpi 02.01.2017r.
Zwycięzca na wysłanie swojego adresu ma czas do 08.01.2017r. Jeśli tego nie zrobi, wylosuję innego zwycięzce.
Nagrodę wyślę do 13.01.2017r. 



Regulamin konkursu:
  1. Organizatorem rozdania jest Julia Armanowska autorka bloga http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com
  2. Nagrodą jest książka ufundowana przez Wydawnictwo Ze Słownikiem
  3. Rozdanie trwa od 01.08.2016 r. do 14.08.2016 r. do godziny 23:59. Zgłoszenia po tym terminie nie będą brane pod uwagę.
  4. Aby wziąć udział należy w komentarzu wyrazić chęć udziału i podać adres mailowy.
  5. Uczestnikiem może być każdy, kto posiada adres korespondencyjny na terenie Polski. 
  6. Zwycięzca zostanie wybrany drogą losową.
  7. Zwycięzcę o wygranej powiadomię drogą mailową.

Za możliwość przeczytania i zorganizowania rozdania dziękuję  
Wydawnictwu Ze Słownikiem.


42 komentarze

  1. Słabo z tym angielskim niestety ale masz rację trzeba się wziąść za siebie i poduczyc się bo w szkole to tak średnio z tych podręczników ucza :( dlatego chętnie biorę udział :) kingairecenzje@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Według mnie to świetna inicjatywa, mam nadzieję, że zachęci czytelników do czytania w oryginale, bo język angielski wcale nie jest taki straszny, jak go malują. Najważniejsze to się przełamać, zrobić ten pierwszy krok, a potem pójdzie już jak z górki ;) Ja sama od jakiegoś czasu sięgam już po powieści w oryginale, obecnie czytam od nowa Harry'ego Pottera po angielsku!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  3. Biorę udział :)
    angie-rose@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. zgłaszam się :)
    agnieszkazamyslewska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Biorę udział:)
    justy133@interia.eu

    OdpowiedzUsuń
  6. Biorę udział :)
    e-mail: idealnienieidealna828@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgłaszam się!
    E-mail: mara180893@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgłaszam się ;)
    e-mail: sylwia.jamrozik@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgłaszam się!
    E-mail: brisingrm18@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Biorę udział :)
    jo-jo-a@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgłaszam się
    Klaudia.m@x.wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgłaszam się
    Neyleenka@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgłaszam się :)
    gabolek000@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyczyn technicznych zmieniam maila na gabrysiek96@gmail.com . W przypadku wygranej z niego odpowiem na wiadomość.

      Usuń
    2. Numer w losowaniu nagrody: 12

      Usuń
  14. Zgłaszam się
    dela56ad.wrob@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgłaszam chęć udziału!
    Mój adres e-mail: beatakandzia@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Akurat wyjechałam za granicę, z moim angielskim kiepsko, a chciałabym się nauczyć. Myślę, że taka książka to świetna sprawa :)
    zgłaszam się oczywiście!
    email psychodelax3@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgłaszam się!
    E-mail: peter.49.ceniacy.ksiazki@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgłaszam się!
    e-mail: zlodziejka.stron@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. zgłaszam się
    dorota_wysocka@epf.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Zgłaszam się :)
    Mail: vicky-7@o2.pl

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.