piątek, 9 września 2016

Książkowe Nowości WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK #19

      

      Tytuł: "Coś świętego"

      Autor: Sarah Dessen


      Wydawnictwo: HarperCollins


      Data premiery: 14 września 2016r.



Sydney przez całe życie czuła się niewidzialna. Zawsze przyćmiewał ją starszy brat – obiekt dumy i uwielbienia rodziców. Pozostawiona sama sobie, szuka akceptacji u znajomych.
Pewnego dnia zaprzyjaźnia się z rodziną Chathamów: z Laylą, która zawsze wybiera niewłaściwych chłopaków, utalentowaną Rosie, która z własnej winy przegrała wielką szansę, a także ich matką, która mimo ciężkiej choroby jest oparciem dla wszystkich.
Ale to Mac, starszy brat Layli – spokojny, zrównoważony i opiekuńczy – sprawia, że Sydney rodzi się na nowo. Wreszcie czuje, że ktoś naprawdę ją dostrzega.



 
       Tytuł: "Wyznawcy niemożliwego życia"

      Autor: Kate Scelsa


      Wydawnictwo: HarperCollins


      Data premiery: 14 września 2016r.



Mira jest tą „gorszą”, depresyjną córką pary prawników. Uzdolniony plastycznie nerd Jeremy padł ofiarą szkolnego prześladowania, a Sebastian wychowuje się w kolejnych rodzinach zastępczych. Cała trójka ma ze sobą wiele wspólnego – wszyscy są dramatycznie pogubieni.
Razem tworzą własną rzeczywistość, pełną magicznych rytuałów i improwizowanych podróży, które mają naprawić ich świat. Chcą uchronić się przed tymi, którzy nie rozumieją ich dążeń do niemożliwie niezwyczajnego życia. A jeśli będą musieli bronić się przed sobą nawzajem? Czy będą umieli rozróżnić między przyjaźnią, miłością a pożądaniem?



      Tytuł: "Wszystko to, co wyjątkowe"

      Autor: Matthew Quick


      Wydawnictwo: HarperCollins


      Data premiery: 14 września 2016r.



Oto Nanette. Wzorowa uczennica, gwiazda szkolnej ligi piłkarskiej i posłuszna córka. Zawsze robi to, czego się od niej oczekuje.
Ale wszystko zmienia się w dniu, w którym dostaje podniszczony egzemplarz Kosiarza balonówki – tajemniczej, niewydawanej od lat kultowej powieści. Nanette czyta ją dziesiątki razy. Chce być taka jak główny bohater. Chce być buntowniczką.
Choć udaje wygadaną rebeliantkę, w środku to jednak ta sama Nanette, samotna introwertyczka, która usiłuje znaleźć swoje miejsce w nieprzyjaznym świecie. Zmuszona dokonać kilku trudnych wyborów nauczy się, że za bunt trzeba czasem zapłacić wysoką cenę.



      Tytuł: "Przed końcem świata"

      Autor: Tommy Wallach


      Wydawnictwo: Bukowy Las


      Data premiery: 12 października 2016r.



Gdy asteroida pędzi ku Ziemi, wszyscy z niepokojem spoglądają w górę. A może lepiej spojrzeć w głąb siebie? Przed takim pytaniem stają też bohaterowie powieści, maturzyści. Co zrobią ze swoją młodością, nadziejami, uczuciami?
Podobno szkoła średnia to najlepszy okres życia…
Peter, koszykarska gwiazda swojego liceum, martwi się, że to może być prawda. Eliza chciałaby jak najszybciej opuścić Seattle i pozbyć się złej reputacji. Anita zastanawia się, czy dla studiów w Princeton warto rezygnować z prawdziwych marzeń. Andy natomiast nie rozumie, o co w ogóle chodzi z całym tym szumem wokół studiów i kariery: przyszłość może przecież poczekać.
Albo i nie.



      Tytuł: "Nagroda pocieszenia"

      Autor: Adam Lang

      Wydawnictwo: Literackie

      Data premiery: 29 września 2016r.


Wybielacie czasami swoje wspomnienia? A kto tego nie robi? Potem okazuje się, że do naszej klasy chodziły same królowe studniówek i kapitanowie drużyn sportowych, boginie miłości i Dionizosi. Nieudaczników, kujonów i innych dziwadeł brak. Kuba „Kubeł” Bełski to co innego. On nie jest Wybielaczem. Mówił szczerze, nie szczędził wspomnień kompromitujących, a skompromitował się nie raz… To dlatego Adam Lang opisał właśnie jego historię.  To, na kogo trafisz w pierwszych dniach w nowej szkole, decyduje o twoim statusie i popularności. Kuba, dotychczas raczej kujon, miał szczęście, bo wpadł w oko Trotylowi i został „Kubłem”. A Trotyl – wiadomo – kapitan drużyny koszykówki, kochany przez dziewczyny, po prostu samiec alfa. To było jak zauroczenie, pierwsza prawdziwa męska przyjaźń. Jeśli przyjaźń to żelazne zasady, na przykład: „Nie ruszamy dziewczyn kumpli”. I tu jest pies pogrzebany… Bo jak tu nie ruszać, skoro każdy centymetr ciała wrzeszczy, że to dziewczyna twego życia! Potem zostaje tylko nędzna nagroda pocieszenia…


      Tytuł: "Na zawsze czerwona"

      Autor: Margaret Stohl


      Seria: Czarna Wdowa (1 tom)

      Wydawnictwo: Zielona Sowa


      Data premiery: 12 października 2016r.



NATASHA ROMANOFF jest jednym z najgroźniejszych zabójców. Trenowana od najmłodszych lat w sztuce zwodzenia i zabijania przeciwników. Natasha otrzymała pseudonim Czarnej Wdowy od Ivana Somodorova – swojego okrutnego i brutalnego nauczyciela z moskiewskiej szkoły superszpiegów zwanej Czerwoną Komnatą.


      Tytuł: "Chłopak z sąsiedztwa"

      Autor: Kasie West

      Wydawnictwo: Feeria

      Data premiery: 12 października 2016r.


Od śmierci mamy Charlie Reynolds przebywa głównie w męskim towarzystwie - ma trzech starszych braci i sąsiada, honorowego członka rodziny. Jest zdeklarowaną chłopczycą i woli grać z kumplami w kosza, niż bawić się w jakieś gierki i flirty. Jednak gdy musi sama zarobić na kolejny ze swoich mandatów za przekroczenie prędkości, nagle ląduje w butiku z eleganckimi ubraniami. I tam nie pozostaje jej nic innego, jak zachowywać się o wiele bardziej kobieco niż do tej pory. Co sprawia, że zaczyna się nią interesować pewien przystojny chłopak…
Wszystkie stresy Charlie odreagowuje wieczorami, gadając przez płot z Bradenem, sąsiadem i przyszywanym czwartym bratem, który zna ją lepiej niż ktokolwiek. Ale nawet się nie domyśla, że Charlie kryje pewną tajemnicę: jest w nim zakochana. I za żadne skarby mu tego nie zdradzi, bo nie chce go stracić.



      Tytuł: "Kiedy wszystko się zmienia"

      Autor: Lisa De Jong

      Seria: Rain (Tom 2)

      Wydawnictwo: Filia

      Data premiery: 19 października 2016r.


Drake’a Chambersa cechuje tak wielka arogancja, jak mnie upór. Jest gwiazdą boiska, rozgrywającym w studenckiej drużynie futbolowej znanym w całym kraju. Myślałam, że jest taki jak wszyscy... Że to chłopak, którego powinna omijać z daleka każda dziewczyna. Odkryłam jednak, że na jego barkach spoczywa nie tylko ciężar prowadzenia drużyny.
Drake wyznał mi swoje uczucia z nadzieją, że i ja od dawna coś do niego czuję. Sądziłam, że odnaleźliśmy szczęście, jednak przeszłość zawsze znajdzie sposób, by wpłynąć na teraźniejszość.



      Tytuł: "Mimo twoich łez"

      Autor: Terryn Fisher

      Seria: Mimo moich win (Tom 2)

      Wydawnictwo: Otwarte

      Data premiery: 26 października 2016r.


"Mam wszystko, bo ciężko na to zapracowałam". Gdy ktoś tak mówi, to zazwyczaj myślimy o bogactwie, spełnionych marzeniach i szczęśliwej rodzinie. Czy pod tym pojęciem mogą kryć się kłamstwa, krzywdy i rany? Czy ktoś może sobie zapracować na wszystkie nieszczęścia świata?
Cóż, ja naprawdę mam wszystko i nie pozwolę, by ktokolwiek mi to odebrał.
Ta żmija ciągle próbuje wślizgnąć się w nasze życie i nadszedł czas, by skosztowała własnej trucizny. Ja też potrafię kąsać – każda z nas potrafi, gdy ktoś podstępem chce zniszczyć nasze związki, rodziny, życie. Czujesz złość na samą myśl o zdradzieckich żmijach, prawda?

"Wypowiedzenie mi wojny to nie najlepszy pomysł. Nie poddam się bez walki, bo zawsze dostaję to, czego chcę. Tym razem poleją się łzy i nie będą to moje łzy. Powiem Ci więcej: mam w zanadrzu coś, co definitywnie przeważy szalę na moją stronę. O tak, w miłości i na wojnie wszystkie chwyty dozwolone."
L.


Przez pierwszy tydzień szkoły praktycznie nie miałam czasu, wziąć książki do ręki, więc w postaram się maksymalnie ograniczyć w wybieraniu nowości, które chcę przeczytać. Na pewno chcę zapoznać się z "Kiedy wszystko się zmienia" i "Mimo Twoich łez", czyli kontynuację dwóch naprawdę świetnych książek! Na razie na resztę nie mam ochoty i chyba zostawię je sobie na lato.  W szczególności "Chłopaka z sąsiedztwa", "Przed końcem świata" i "Coś świętego". Jeszcze zainteresował mnie opis "Nagrody pocieszenia", więc jeśli tylko znajdę czas - przeczytam. Na razie nie planuję czytać "Wszystko to, co wyjątkowe", bo innych książek tego autora jestem bardziej ciekawa. 

A Wy na jakie książki czekacie? Macie czas na czytanie w roku szkolnym?

13 komentarzy

  1. Właśnie nie ma czasu i jak się z tym pogodzić :( mam 6 nowych książek które czekają aż się za nie zabiorę :D z wymienionych wyżej ciekawe wydaje się chłopak z sąsiedztwa więc myślę że po niego siegne. Czekam również na Uratuj mnie które będzie niebawem ;) oby tylko znalazł się czas na to wszystko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że go znajdziesz! Trzymam kciuki :-)

      Usuń
  2. Na pewno sięgnę po "Kiedy wszystko się zmienia", "Chłopaka z sąsiedztwa" oraz "Wszystko to co wyjątkowe".
    O "Czarnej wdowie" co nieco słyszałam na amerykańskim booktubie, ale nie wiem jeszcze czy sięgnę.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej intrygują mnie "Wszystko to co wyjątkowe" oraz "Kiedy wszystko się zmienia".

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja z chęcią sięgnę po książki takie jak: Kiedy wszystko się zmienia i Chłopak z sąsiedztwa. Mam zamiar przeczytać pierwszą część autorki Fisher, i jak mi się spodoba, na pewno zajrzę do drugiego tomu. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawi mnie Wszystko to, co wyjątkowe i przed końcem świata. na szczęście mam jeszcze czas na czytanie, bo szkoła od października. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę! Chociaż domyślam się, że sesja to koszmar.

      Usuń
  6. Mi podczas pierwsze tygodnia udało się skończyć książkę. Dojeżdżam autobusem więc ten czas wykorzystuje na czytanie po za tym czytam też na rzerwach bo nie mam z kim gadać. Z nowości zainteresowała mnie pierwsza książka. Ja czekam na 28 wrzesień kiedy będzie premiera Serce z bibuły - Karoliny Wilczyńskiej czyli 4 części z serii Jagodno ;)
    Zapraszam do mnie ;) http://karola8399.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dojeżdżam prawie godzinę, ale boję się, że książka zniszczy mi się w plecaku. Przydałby się czytnik!

      Usuń
    2. Nie masz się czym martwić książki się nie niszczą jeśli są w plecaku zresztą można ją obłorzyć w okładkę na zeszyt jeśli aż tak się boisz :D Ja czytam czasami na telefonie to też jest dobre wyjście ;)

      Usuń
  7. Ciekawi mnie seria o "Czarnej Wdowie". Kocham Marvela, więc to również mi się powinno spodobać! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wrzesień zapowiada się bardzo ciekawie. Mam wielką nadzieję, że dam radę przeczytać wszystkie ksiażki, które najbardziej mnie zaciekawiły z tej listy, a jest ich dużo! :D

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/09/gdziestamwszczesliwymmiejscu.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie przrczytam "Chłopaka na zastępstwo", ktory bardzo mi się podobał, wiec na pewno sięgnę po "Chłopaka z sąsiedztwa"

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.