wtorek, 23 sierpnia 2016

Książkowe Nowości SIERPIEŃ-WRZESIEŃ #18

       


      Tytuł: "Przez niego zginę"

      Autor: K. A. Tucker

      Wydawnictwo: Filia

      Data premiery: 24 sierpnia 2016r.


Dwudziestoośmioletnia Maggie Sparkes przyjeżdża do Nowego Jorku, by spakować rzeczy przyjaciółki, która popełniła samobójstwo. Policja zgromadziła mocne dowody. Twierdzą, że Celine połknęła całe opakowanie środków psychotropowych, popiła je wódką i już się nie obudziła. W szkatułce ukrytej w mieszkaniu przyjaciółki Maggie odkrywa jednak coś, co stawia wiele niewygodnych pytań. Musi dowiedzieć się czegoś o tajemniczym mężczyźnie, którego Celine kochała, chociaż miał stać się przyczyną jej zguby.
Szukając informacji, Maggie odkrywa nieznane fakty z prywatnego życia przyjaciółki. Przypadkowo stawia się także na celowniku mordercy, który nie cofnie się przed niczym, by jego zbrodnie nie wyszły na jaw.




      Tytuł: "Powrót na ziemię"

      Autor: Kass Morgan

      Seria: 100 (Tom 3)

      Wydawnictwo: Bukowy Las

      Data premiery: 26 sierpnia 2016r.


Kilka tygodni po lądowaniu na Ziemi młodzi koloniści zdołali założyć obóz i zaprowadzić porządek w dzikim środowisku. Delikatna równowaga ulega jednak zakłóceniu, kiedy na Ziemię docierają nowe lądowniki. 
Ci, którzy dostali się na ich pokłady, mogą mówić o szczęściu, ponieważ w Kolonii właśnie kończy się tlen, ale szczęście Glass po wylądowaniu na Ziemi wydaje się dobiegać kresu. Clarke prowadzi wyprawę ratunkową na miejsce lądowania, lecz jej myśli krążą ciągle wokół rodziców, którzy być może jednak żyją. Tymczasem Wells walczy, by pozostać przywódcą mimo przybycia na Ziemię wicekanclerza w asyście uzbrojonych strażników, a Bellamy musi zdecydować, czy uciec od odpowiedzialności za przestępstwa, czy też stawić czoło rzeczywistości. Dla setki zesłańców nadszedł czas, by zjednoczyć siły i walczyć o wolność odnalezioną na Ziemi. Alternatywą będzie utrata wszystkiego, co kochają – w tym również ukochanych osób. 



nerve
      Tytuł: "Nerve"

      Autor: Jeanne Ryan

      Wydawnictwo: Dolnośląskie

      Data premiery: 31 sierpnia 2016r.


Uczennica ostatniej klasy liceum dołącza do internetowej gry „Nerve”. Wkrótce odkrywa, że każdy jej ruch jest manipulowany przez anonimowych „obserwatorów”.


      Tytuł: "Prawo Mojżesza"

      Autor: Amy Harmon

      Wydawnictwo: Editio

      Data premiery: 31 sierpnia 2016r.


Znaleziono go w koszu na pranie w pralni Quick Wash. Miał zaledwie kilka godzin i był bliski śmierci. Jego matka, młoda narkomanka, porzuciła go zaraz po narodzinach. Zmarła zresztą kilka dni później. Mojżesz przeżył — dziecko z problemami, z którego wyrósł chłopak z problemami. Był urodziwy i egzotyczny, niespokojny, mroczny i milczący. Samotny. Budził lęk i ciekawość.
I oto któregoś lipcowego dnia osiemnastoletni Mojżesz zjawił się na farmie rodziców niespełna siedemnastoletniej Georgii. Miał pomagać w codziennych zajęciach. Był pracowity i energiczny, ale też oschły i nieprzenikniony. Fascynujący i przerażający. Georgia, wbrew ostrzeżeniom i zakazom, zbliżyła się do niego… I zaczęła tonąć.



      Tytuł: "Gus"

      Autor: Kim Holden

      Seria: Promyczek (Tom 2)

      Wydawnictwo: Filia

      Data premiery: 7 września 2016r.


Oto historia Gusa.
Opowiada o zagubieniu.
O odnalezieniu.
I o stopniowym procesie uzdrawiania.
Szczerze mówiąc, nie wiem już jak żyć.
Promyczek nie była tylko moją najlepszą przyjaciółką,
była moją drugą połówką.
Drugą połową mojego umysłu,
mojego sumienia, mojego poczucia humoru,
mojej kreatywności…
Była drugą połową mojego serca.
W jaki sposób człowiek może wrócić
do swoich zajęć, jeśli na zawsze stracił połowę siebie?



      Tytuł: "Biblioteka dusz"

      Autor: Ransom Riggs

      Seria: Osobliwy dom Pani Peregrine (Tom 3)

      Wydawnictwo: Media Rodzina

      Data premiery: 18 września 2016r.


Szesnastoletni Jacob odkrywa w sobie nową, potężną moc i wyrusza na ratunek osobliwym towarzyszom więzionym w pilnie strzeżonej twierdzy. W wyprawie towarzyszy mu Emma Bloom, dziewczyna, która włada ogniem, oraz Addison MacHenry, pies umiejący odnaleźć trop zaginionych dzieci. Bohaterowie wędrują ze współczesnego Londynu do labiryntu zaułków Diabelskiego Poletka, najbardziej parszywego zakamarka wiktoriańskiej Anglii. W tym miejscu raz na zawsze przesądzi się los osobliwych dzieci całego świata.


Uratuj mnie
      Tytuł: "Uratuj mnie"

      Autor: Anna Bellon

      Seria: Seria: The Last Regret (Tom 1)

      Wydawnictwo: Znak

      Data premiery: 28 września 2016r.


Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka.
Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach.
„A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”.
W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle siły, by nie odpuścić? I czy to na pewno przyjaźń?



szóstka wron
      Tytuł: "Szóstka wron"

      Autor: Leigh Bardugo


      Seria: Szóstka wron (Tom 1)

      Wydawnictwo: MAG

      Data premiery: 28 września 2016r.



Przestępczy geniusz Kaz Brekker otrzymuje ofertę wzbogacenia się ponad wszelkie wyobrażenie – wystarczy w tym celu wykonać zadanie, która z pozoru wydaje się niewykonalne: 
– włamać się do niesławnego Lodowego Dworu (niezdobytej wojskowej twierdzy)
– uwolnić zakładnika (a ten może rozpętać magiczne piekło, które pochłonie cały świat)
– przeżyć dostatecznie długo, żeby odebrać nagrodę (i ją wydać)
Kaz potrzebuje ludzi wystarczająco zdesperowanych, żeby wraz z nim podjęli się tej samobójczej misji, oraz dostatecznie niebezpiecznych, żeby ją wypełnili. Wie, gdzie ich szukać. Szóstka najbardziej niebezpiecznych wyrzutków w mieście – razem mogą być nie do zatrzymania. O ile wcześniej nie pozabijają się nawzajem.




      Tytuł: "Bez winy"

      Autor: Mia Sheridan

      Wydawnictwo: Otwarte

      Data premiery: 28 września 2016r.


Kira nie ma grosza przy duszy, za to mnóstwo kłopotów. W przeszłości odebrano jej to, co najważniejsze. Teraz musi postawić wszystko na jedną kartę, aby odmienić swój los. Grayson walczy o przerwanie pasma życiowych niepowodzeń, ale przytłaczający ciężar wyrzutów sumienia kruszy resztki jego nadziei na lepsze jutro. Kira składa mu propozycję, która może go ocalić. Wystarczy tylko, że złoży przysięgę, nawet jeśli nie zamierza jej dotrzymać… Obiecali sobie wieczność, nie wiedząc, że jedna chwila może odmienić całe życie. Czy miłość da im kolejną szansę, choć żadne z nich nie jest bez winy?

Ze wszystkich tych książek najbardziej czekam na "Gusa" i "Bez winy". Jestem pewna, że na kontynuacji "Promyczka" znowu będę płakać, ale i tak już nie mogę się doczekać. Uwielbiam styl pisania Mii Sheridan, więc mam nadzieję, że jej najnowsza powieść skradnie mi serce, równie mocno co "Bez słów". Mimo, że nie jestem wielką fanką serii "100" to z pewnością sięgnę po "Powrót na ziemię", bo nie lubię zostawiać niedokończonych serii. Szczególnie, że książka jest dość krótka. Wcześniej nie zwracałam uwagi na "Prawo Mojżesza", ale gdzieś natknęłam się na opis - przeczytałam i przepadłam! Opis i hasło "Ta historia nie kończy się happy endem" bardzo mnie zaciekawiły. Koniecznie muszę przeczytać. Jeszcze nie czytałam nic K. A. Tucker, ale słyszałam dużo dobrego o jej twórczości, a opis "Przez ciebie zginę" wydaje się bardzo ciekawy. Bardzo możliwe, że skuszę się na nią w jeden z jesiennych wieczorów. Tak samo jak na "Szóstkę wron".  Co do "Nerve" i "Uratuj mnie" nie jestem przekonana, więc najpierw poczekam na recenzje.
"Biblioteki dusz" na razie nie przeczytam, bo dwa wcześniejsze tomy są cięgle przede mną, ale mam nadzieję, że niedługo uda mi się nadrobić, chociaż gdy zacznie się szkoła, może być różnie z czasem na czytanie.

A Was co zaciekawiło? 

23 komentarze

  1. Jestem ciekawa "Szóstki wron" ponieważ czytałam trylogię Griszy tej autorki i bardzo mi się podobała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety nie czytałam nic tej autorki, ale słyszałam dużo dobrego o jej twórczości.

      Usuń
  2. Jest to wyjątkowo zły miesiąc jeśli chodzi o pozycję, które mnie zainteresowały, bo tak naprawdę nic szczególnie mi się nie podoba. Z jednej strony to dobrze,bo i tak mam już kilka pozycji na półce, które czekają na docenienie, ale jednak czuję lekką gorycz pomieszaną z rozczarowaniem. Na pewno zwrócę uwagę na "Bez winy". Właśnie z powodu stylu autorki i całego rozgłosu oraz oryginalności, którą jej się przypisuje. Jeszcze nie przekonałam się na własnej skórze na co stać tę pisarkę więc pewnie kupię, którąś z jej książek. Na razie waham się między ''Bez winy'', a ''Bez słów''.

    Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O "Bez winy" na razie się nie mogę wypowiedzieć, ale "Bez słów" polecam z całego serca. Zazdroszczę, że potrafisz się ograniczyć, ja najchętniej przeczytałabym wszystkie nowości :-D

      Usuń
  3. Jestem zainteresowana "Prawem Mojżesza"... A z twórczości pani Sheridan jeszcze nie poznałam, czas to nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natychmiast czytaj "Bez słów" - jest genialna, a potem "Bez winy" - co z tego, że jej jeszcze nie czytałam, ale i tak wiem, że będzie świetna :-)

      Usuń
  4. Ja już nie mogę się doczekać 3 tomu The 100 <3 U nas naprawdę ta seria wychodzi z opóźnieniem, ponieważ zaraz wychodzi 4 tom i to już w grudniu, a w 2017 roku będzie 4 sezon serialu wiec czuje wielkie spoilery przez to. Jednak i tak się cieszę, że jednak wydawnictwo nie poprzestało na tych dwóch tomach, bo już się bałam, że moje serduszko pęknie jednak się nie zawiodłam :3
    http://tiggerssreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to nie będzie trylogia? Byłam przekonana, że to będzie finałowy tom... Dziękuję za informację :-D

      Usuń
  5. Prawo Mojżesza, Szóstka Wron i Bez Winy wydają się ciekawe może kiedyś po nie siegne, jeśli nadazy się okazja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo zainteresowała mnie książka "Przez niego zginę". Na pewno przeczytam.
    Pozdrawiam
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio na BookTubie obejrzałam kilka bardzo zachęcających recenzji "Przez niego zginę", więc jestem bardzo ciekawa tej pozycji.

      Usuń
  7. Każdy z tytułów ma coś w sobie, co sprawia, że chętnie bym przeczytała :)
    Subiektywne Recenzje

    OdpowiedzUsuń
  8. Po "Prawo Mojżesza", "Szóstkę Wron", "Gus'a" i "Bez Winy" sięgnę na pewno - po prostu muszę to zrobić ;) "Przez niego zginę" też mnie interesuję, ale zdecydowanie nie tak mocno :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Najbardziej czekam chyba na "Bibliotekę dusz". Uwielbiam całą serię o osobliwych dzieciach, a poprzednia część zakończyła się w taki sposób, że po prostu nie wyobrażam sobie, abym miała nie czytać "Biblioteki dusz" :) Czekam na nią z wielką niecierpliwością!
    Pozdrawiam!
    Katherine Parker - About Katherine

    OdpowiedzUsuń
  10. Podobnie jak Ty czekam na te dwie książki, ale równioe mocno jestem szczęśliwa, że "Uratuj nie"wychodzi w papierze, bo to naprawdę świetna książka. Jestem też ciekawa "Prawa Mojżesza" oraz "Przez niego zginę", gdyż ostatnio dość głośno o tych pozycjach.
    Trzeba jednak czekać...
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze miło usłyszeć, że jakieś opowiadanie zostało wydane w formie papierowej. Mam nadzieję, że jeśli uda mi się przeczytać "Uratuj mnie" będę równie zadowolona, co ty :-)

      Usuń
  11. Ja z niecierpliwością czekam na 3 tom osobliwego domu pani peregrin. W prawdzie nie czytałam jeszcze poprzednich części, ale słyszałam, że są świetnie, a tylko jak wyjdzie 3 cz zabieram się za całą trylogię. Dodatkowo strasznie czekam jeszcze na 3 tom piątej fali, której tu niestety nie wymieniłaś :( Pierwszą część czytałam i ogromnie mi się podobała, a jak wyjdzie trzeci tom zabieram się za czytanie jeszcze raz 1 cz i po raz pierwszy za czytanie 2 i3 . Oraz czekam na nowelki z serii Drżenie. CO z tego, że trylogii z tej serii jeszcze nie czytałam, ale jak wyjdą nowelki na pewno to nadrobię :P
    Świetny post :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planuję zrobić podobnie - poczekać na premierę trzeciego tomu "Osobliwego domu...", a potem zrobić sobie maraton. Co do "Piątej fali'' - nie czytałam, ale widziałam film. Do książek na razie mnie nie ciągnie.

      Usuń
  12. O premiera Gusa jest dzień przed moimi urodzinami :D
    A zapomniałaś o Immunitecie - Mroza który wychodzi 31 sierpnia <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, słyszałam o tej książce, ale jakoś o niej zapomniałam przygotowując zestawienie :-D

      Usuń
  13. Czekam na "Gusa" :)
    Może być ciekawie... :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem bardzo ciekawa "Prawa Mojżesza" oraz "Szóstki wron" ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.