niedziela, 7 sierpnia 2016

"Czasami kochanie kogoś to świadomość, że lepiej im bez ciebie." -RECENZJA KSIĄŻKI- "Art & Soul"


Znalezione obrazy dla zapytania art & soul      
        Oryginalny tytuł: Art & Soul

        Autor: Brittany C. Cherry

        Wydawnictwo: Filia
    
        Liczba stron: 432







W szkole średniej byłam młodą, niepozorną artystką.
Nie zauważano mnie. Pomijano. Olewano.
Teraz jestem Arią Watson... „Tą” dziewczyną.
Jedna zła decyzja i zostałam zauważona – przypięto mi etykietkę puszczalskiej. Zostałam zdzirą.
Śmieciem. I już nigdy nie będę niewidzialna.
Szczególnie dla Leviego Myersa. Był dziwnym chłopakiem o pięknej duszy, który zaakceptował i zrozumiał ukrytą w moim wnętrzu zbolałą dziewczynę.


Nie miałam w planach na razie zabierać się za tę powieść, ale coś mnie do niej przyciągnęło i wieczorem zaczęłam czytać. Chwilę później (a przynajmniej tak mi się wydawało) okazało się, że jest 02:34, a ja skończyłam "Art & Soul"... Oczywiście się popłakałam, ale ostatnio czytałam tyle wspaniałych książek, że chusteczki mam zawsze w pogotowiu. Gdyby ktoś streścił mi całą książkę nie uwierzyłabym, że nie będę mogła się od niej oderwać. Patrząc na to z boku, wiem że to warta uwagi pozycja, ale nadal trudno mi uwierzyć, że zapomniałam przy niej o świecie. Tytuł "Art & Soul" pasuję idealnie, bo ta książka ma duszę. Nie potrafię tego wyjaśnić, ale powieść Brittany C. Cherry znalazła klucz do mojego serca i wiem, że na długo w nim pozostanie. Autorka w niesamowity sposób połączyła moje dwie wielkie miłości - sztukę i muzykę. Art to Aria, szesnastolatka kochająca malować. Ma kochającą rodzinę, przyjaciół, ale... popełniła jeden błąd, który wszystko przekreślił. Wyśmiewana przez rówieśników, ma wsparcie tylko w swoim najlepszym przyjacielu Simonie. Jednak potem pojawia się ktoś jeszcze... Soul- Levi, chłopak, który postanowił wyprowadzić się od nadopiekuńczej matki zmagającej się z chorobą psychiczną, by zamieszkać z od dawna niewidzianym ojcem. Za wszelką cenę stara się dowiedzieć, dlaczego mężczyzna przestał go kochać... Art & Soul. Aria & Levi. Są różni, a jednocześnie tak wiele ich łączy. Levi wiele przeszedł, a swoją zranioną duszę maskuje uśmiechem. Aria codziennie musi mierzyć się z konsekwencjami jednej, złej decyzji
Właśnie to łączy wszystkich bohaterów "Art & Soul". Każdy z nich w swoim życiu popełniał jakiś błąd, z którego konsekwencjami zmaga się do dziś. Uwielbiam tę powieść za jej prawdziwość. Autorka pokazuję nam, że miłość czasem zmusza do wielu wyrzeczeń i musimy postawić dobro kogoś innego ponad własne. Uczy również jak sobie z tym poradzić. Bardzo podobało mi się uczucie rodzące się między Arią i Levim. Było delikatne i subtelne. Z początku połączyła ich przyjaźń, która z czasem przekształciła się w głębsze uczucie. Byli dla siebie wsparciem i ostoją spokoju.
Książkę czyta się szybko, bo została napisana lekkim i przyjemnym językiem. Tę treść chłonie się bez pamięci. Chce się wiedzieć więcej i więcej. "Art & Soul" ma w sobie kilka niespodzianek. Nie są one aż tak spektakularne i może dla niektórych przewidywalne. Jednak moim zdaniem do tej historii pasują idealnie. Powieść jest momentami nieco smutna i melancholijna, ale jednocześnie ma bardzo pozytywny wydźwięk. Autorka pokazuję, że ze wsparciem rodziny i przyjaciół można sobie poradzić w najtrudniejszych sytuacjach.



15 komentarzy

  1. Przyznam szczerze, że Twoja recenzja ostatecznie przekonała mnie, że muszę sięgnąć po tę książkę. Początkowo byłam sceptycznie nastawiona do twórczości Brittainy C.Cherry, ale po tym co napisałaś - nie mogę doczekać się, kiedy sama przeczytam Art&Soul <3
    Pozdrawiam <3
    In Bookland

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam wszystkie książki tej autorki wydane po polsku i jestem zachwycona jej twórczością. Zdecydowanie polecam!

      Usuń
  2. Czytałam i byłam zachwycona powieścią :) Na początku myslałam, że dostanę typową młodzieżówkę, a tutaj taka niespodzianka! :) Nie mogę się doczekać kiedy sięgnę po najnowszą książkę B.C. Cherry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Powietrze, którym oddycha" już za mną. Według mnie to najlepsza powieść tej autorki. Polecam z całego serca!

      Usuń
  3. już od dawna poluję na tę powieść, ale teraz to MUSZĘ ją przeczytać! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się to uda :-)

      Usuń
  4. Zakochałam się w tej książce! Na początku przez samą okładkę, potem przez opis na odwrocie, a ostatecznie skradła moje serce dzięki Twojej recenzji. Takich książek właśnie potrzebuję! Chwytających za serce i nie puszczających do momentu skończenia książki. Błagam o więcej! Na pewno kiedyś sięgnę po tę pozycję, bo inaczej nie wytrzymam!
    http://timeofbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietna recenzja, zapraszam do siebie!



    A tak serio... nie wiem czy mnie przyciagnelo, aczkolwiek opis wydaje sie interesujacy. Tylko oststnio zaczelo mnie wkurzac ze bohaterki ciagle maja 16 lat xd moze to przez to ze sie starzeje i wole czytac o... rowiesnikach? (Nie zeby rok niby stanowil tak duza roznice xD) Lub o starszych. Nastolatki juz mnie nie ciesza tak jak kiedys...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba początki kryzysu wieku średniego. Nie dawno wyszło "Powietrze, którym oddycha" tej samej autorki, ale bohaterowie są przed trzydziestką. Czytałam trzy książki B. C. Cherry i "Powietrze..." było najlepsze, więc wygooglaj sobie i zamów razem z "Kiedy pada deszcz".

      Usuń
    2. Najpiere musze skolowac pieniadze xD

      Usuń
  6. Na pewno sięgnę po tę książkę! :) Jestem zachwycona "Powietrzem, którym oddycha" tej autorki i muszę poznać wszystko, co wyszło spod jej pióra :)
    Wierzę, że nie da się od niej oderwać i chłonie się wszystkie szczegóły, których ciągle mało :) Tylko ten wiek głównej bohaterki trochę mnie martwi :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aria jest młoda, ale przez to co się wydarzyło, musiała szybko dorosnąć, więc nie sądzę wy jej wiek, był problemem.

      Usuń
  7. Przepraszam, że wpadam dopiero teraz, ale leżę sobie pod kołderką i choruję. Tak, tylko ja potrafię zachorować w wakacje.
    Widzę, że ostatnio dużo płaczesz. To "Art&Soul", to "Outlander".
    Bardzo chciałabym przeczytać tę książkę, ponieważ traktuje właśnie o błędach. O tym, że człowiek nie jest jakąś pierdzieloną maszyną i ma prawo mieć chwile słabości i zawahania.
    Słyszałam, że książka wzrusza, uczy i zarazem bawi - to coś, co muszę mieć, naprawdę. Postaram się zdobyć ją jak najszybciej.

    Pozdrawiam gorąco,
    Isabelle West z Heavy Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak... Ostatnio bardzo dużo płaczę. Zaczęłam oglądać seriale, żeby trochę odpocząć od książek, które łamią mi serce, a tu proszę - "Outlander" złamał je jeszcze mocniej, ale było warto! Serial jest fantastyczny, ale na wychwalanie przyjdzie czas w recenzji... Co do "Art & Soul" to bardzo dobrze słyszałaś - książka uczy i bawi, bez wzruszeń również się nie obejdzie.


      P.S. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia! :-)

      Usuń
  8. Czuję, że ta książka mogłaby przypaść mi do gustu, choćby ze względu na obecną w niej muzykę. Mam nadzieję, że mnie również tak bardzo wciągnie ta historia i przeczytam ją jednym tchem ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.