czwartek, 21 lipca 2016

"Jeśli sama nie zdecydujesz, świat wybierze za ciebie." -RECENZJA KSIĄŻKI- "Aplikacja"



   
       Oryginalny tytuł: Free to Fall

        Autor: Lauren Miller

        Wydawnictwo: Feeria

        Liczba stron: 456




Oto czasy, w których wielki koncern Gnosis wprowadził na rynek najbardziej rewolucyjne narzędzie wszech czasów: aplikację na telefon Lux. Ten innowacyjny program optymalizuje podejmowanie decyzji przez użytkownika, biorąc pod uwagę jego dobro i preferencje osobiste, co ma dać najlepsze możliwe rezultaty. 16-letnia Rory uważa za oczywiste to, że aplikacja Lux stanowi klucz do zdrowego i szczęśliwego życia. Kiedy zostaje przyjęta do elitarnej Akademii Theden, wydaje się, że rysuje się przed nią przyszłość doskonała. Ale w tej idealnej, wymarzonej szkole pod gładką powierzchnią czai się coś złego. A potem Rory poznaje Northa, przystojniaka z miasta, który prowadzi życie outsidera i – o zgrozo! – nie korzysta z Luxa, co fascynuje dziewczynę. 

Historia opisana w "Aplikacji" jest niezwykle ciekawa i patrząc z perspektywy dzisiejszego świata jak najbardziej realna. Autorka porusza bardzo ciekawy temat i pokazuje do czego może doprowadzić nas postęp technologii. Czytanie tej powieści było równoznaczne z przeżywaniem naprawdę niesamowitej przygody! Książka nie jest idealna, ponieważ autorka o wiele dokładniej nakreśliła wątek tajemnicy skrywanej przez szkołę, niż relację pomiędzy Rory a Northem, ale dla mnie była ona uzupełnieniem, a nie głównym tematem powieści. Zaś złożoność tajemnicy to prawdziwe cudo! Do tej pory jestem pod ogromnym wrażeniem tego z jaką dokładnością ta historia została napisana. A dodatkowo nie jest aż tak ciężka jak mogłoby się wydawać. Momentami mroczny klimat jest połączony z romantycznymi  i zabawnymi fragmentami co stanowi idealną całość.
Autorka wykreowała postacie w bardzo ciekawy sposób, działają one racjonalnie, nie wywołują irytacji, a ich rozterki nie wybijają się na pierwszy plan. W "Aplikacji" cały czas coś się dzieję, co chwilę okazuję się, że czarne charaktery tak naprawdę są dobre i na odwrót. Jednak w pewnej chwili autorka aż tak namieszała, że nie byłam w stanie nikomu zaufać. Nawet bohaterowie, których szczerze lubiłam budzili we mnie wątpliwości i bałam się, że w każdej chwili mogą zdradzić. Nie wiem czy autorka chciała uzyskać taki efekt, czy nie, ale to mi przeszkadzało w odbiorze książki.
"Aplikacja" jest idealną powieścią dla osób, które lubią zaangażować się w historię. Jest w niej bowiem bardzo dużo zagadek logicznych wymagających skupienia i myślenia. Było to bardzo ciekawe, nawet mimo to że nie udało mi się ich wszystkich rozwiązać. Lauren Miller w swojej powieści porusza bardzo ważny temat. Pokazuje jak ważna w życiu jest wolność, nie możemy dać się nikomu (ani niczemu) ograniczać.  Nasz los jest w naszych rękach, możemy popełniać błędy, bo każdy ma do nich prawo, to nic złego...


7 komentarzy

  1. Wydaje mi się, że jest bardzo niedoceniana jeśli chodzi o młodzieżówki. Zdecydowanie warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! Oprócz Secret Books to mało kto czytałam tą książkę, a na prawde warto!

      Usuń
  2. Pierwsze słyszę, a zapowiada się ciekawie :D

    Nominowałam cię do LBA :) Więcej na blogu http://ostatniaksiazkoholiczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ubolewam nad tym, że "Aplikacja" jest tak mało popularna. Naprawdę warto!
      Dziękuję za nominację!

      Usuń
  3. Uwielbiam takie książki ze skomplikowanymi zagadkami, więc myślę, że "Aplikacja" przypadnie mi do gustu. Dobrze, że rozterki bohaterów nie wysuwają się na pierwszy plan, bo mogłoby to nie być aż tak ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz o niej słyszę, ale wydaje się bardzo dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam ją ostatnio w bibliotece; wzięłam do ręki, ale po chwili odłożyłam, bo zauważyłam coś ciekawszego:D W każdym bądź razie myślę, że jeszcze ją przeczytam;)

    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.