niedziela, 3 lipca 2016

BOOKATHON LATO 2016




Organizatorki akcji:


Opis akcji:
BookAThon to cykliczna akcja tygodniowego maratonu czytelniczego. W czasie jej trwania zachęcamy do stawiania przed sobą książkowych wyzwań i jak najczęstszego zagłębiania się w lekturze!


BookAThon był już organizowany kilka razy, jednak ja będę brać w nim udział po raz pierwszy. Przedtem nigdy nie pasował mi termin. Albo szkoła nie dawała mi żyć, albo akurat gdzieś wyjeżdżałam i nie miałabym czasu na czytanie. Teraz nareszcie termin pasuję idealnie! Jestem trochę zestresowana, czy podołam wszystkim wyzwaniom, ale również już nie mogę się doczekać startu akcji!


1. WAKACJE Z DUCHAMI
 "Charlie St. Cloud"- Ben Sherwood (232 strony)
Tej kategorii "bałam się" najbardziej, bo nie czytam książek o duchach, więc wiedziałam, że  będę mieć duży problem z dopasowaniem odpowiedniej powieści. Jednak przypomniał mi się film "Charlie St. Cloud", w którym główny bohater spotykał się ze swoim zmarłym bratem, a że film powstał na podstawie książki to właśnie tą pozycję mam zamiar przeczytać. Szczególnie, że nie jest długa, więc mam nadzieję, że skończę ją już pierwszego dnia.


2. DOKOŃCZENIE LUB ROZPOCZĘCIE SERII
 "Obsesja"Jennifer L. Armentrout (400 stron)
Co prawda "Obsesja" nie jest ostatnim tomem serii "Lux", ale dodatkiem opowiadającym historię bohaterów, których poznajemy w 5 (ostatnim) tomie. Jednak uznałam, że skoro dla mnie to będzie ostatnia książka opowiadająca o moich ulubionych kosmitach, to mogę ją uznać jako dokończenie serii. 

3. AUTOR O TWOIM IMIENIU LUB INICJAŁACH
"Obsesja"Jennifer L. Armentrout 
Jeśli chodzi o moje inicjały (J.A.) to najpierw pomyślałam o Jane Austen. Co prawda "Duma i uprzedzenie" bardzo mi się podobało, jednak na razie nie mam ochoty na czytanie innych książek tej autorki. Wtedy zorientowałam się, że autorka "Obsesji" ma takie inicjały jak ja, więc postanowiłam tą książkę dopasować do kolejnej kategorii. Mam nadzieję, że uda mi się ją przeczytać w drugi i trzeci dzień akcji.

4. LATO Z KRYMINAŁEM

"Obsesja"Jennifer L. Armentrout 
Z tą kategorią również miałam problem, bo rzadko sięgam po kryminały, ale przecież w "Obsesji" są jakieś zabójstwa i tajemnice, więc mogę zaliczyć tę powieść do kategorii kryminały. Może trochę naciągane, ale jest!

5. KSIĄŻKA Z TWOIM ZAWODEM 

"Odkąd cię nie ma"- Morgan Matson (358 stron)

A propos "naciąganych kategorii" to ta również będzie moją kreatywną interpretacją. Nie pracuję, ale się uczę, a dokładniej teraz mam wakacje, czyli tak samo jak główna bohaterka! "Odkąd cię nie ma" opisuję wakacyjne przygody Emily, więc można powiedzieć, że dziewczyna wykonuję podobny zawód. Tą książkę planuję przeczytać w czwarty i piąty dzień BookAThonu.

6. WAKACYJNA MIŁOŚĆ

"Kiedy pada deszcz"-Lisa De Jong (550 stron)

Będę z Wami szczera: po prostu bardzo chciałam przeczytać tą książkę jak najszybciej, a to przecież romans, więc mogę ją dopasować do tej kategorii, mimo że jej akcja nie dzieję się w wakacje, ale klimat wydaje mi się właśnie taki wakacyjny. Z tą książką mam zamiar zakończyć BookAThon.

7. PRZECZYTAJ 1500 STRON
Z moim obliczeń wyszło, że podczas BooAThonu powinnam przeczytać 1540 stron. Mam nadzieję, że mi się to uda!


A Wy bierzecie udział w akcji? 
Jeśli tak, to jakie książki macie zamiar przeczytać? 
A jeśli uczestniczyliście we wcześniejszych edycjach to koniecznie dajcie znać jak Wam poszło :-)



28 komentarzy

  1. Wielkiego powodzenia w maratonie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzy ostatnie ze zdjęcia to i ja bym bardzo chciała przeczytać, także trzymam kciuki, żeby jak najmocniej Ci się spodobały <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja też mam nadzieję, że mi się spodobają :-)

      Usuń
  3. Ciągnie mnie do "Kiedy pada deszcz", ale chcę zrobić sobie pierw przerwę od młodzieżówek żeby się nie rozczarować. Życzę powodzenia i dużej dawki czasu na BookAThon :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Kiedy pada deszcz" jestem najbardziej ciekawa, więc zostawiłam ją sobie na koniec, żeby mieć dodatkową motywację - "Kończ szybciej inne książki to wreszcie dorwiesz się do "Kiedy pada deszcz"".

      Usuń
  4. Ja również pierwszy raz startuję w bookathonie i życzę powodzenia!
    Obsesja... zbieram się do kupna i zbieram, ale może w końcu mi się to uda, bo uwielbiam Jennifer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również życzę Ci powodzenia, mnóstwa czasu na czytanie i tylko dobrych książek :-)

      Usuń
  5. Trzymam za Ciebie kciuki i czekam na recenzję "Obsesji", jak już ją przeczytasz, bo jestem ciekawa czy warto ją czytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a recenzja książek z BookAThonu pojawi się na blogu w pierwszej kolejności, więc wkrótce spodziewaj się "Obsesji" :-)

      Usuń
  6. Lista wygląda naprawdę obiecująco, trzymam kciuki :)
    Sama nie biorę udziału, nie wyrobiłam się w czasie.

    Pozdrawiam
    http://pierwsza-strona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Mam nadzieję, że w przyszłości uda Ci się znaleźć czas :-)

      Usuń
  7. Trzymam kciuki! Mam nadzieje ze obie podolamy wszystkim wyzwaniom. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Tobie również życzę powodzenia :-D

      Usuń
  8. Odkąd cię nie ma to genialna pozycja! I Życzę bardzo zaczytanego tygodnia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Mam nadzieję, że mi również spodoba się "Odkąd cię nie ma".

      Usuń
  9. "Znam tylko "Odkąd cię nie ma" oraz "Kiedy pada deszcz" i tą drugą uwielbiam - jest piękna i niesamowicie wzruszająca ❤
    Oczywiście trzymam kciuki :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno "Kiedy pada deszcz" jest podobna do "Promyczka", a że tą książkę uwielbiam, to czuję, ze w "Kiedy pada deszcz" również się zakocham.

      Usuń
  10. Wszystkie te książki wydają się być bardzo ciekawe :) Nie mogę się doczekać recenzji, ponieważ wiem, że wtedy jest łatwiej wybrać książkę.
    Życzę powodzenia ! :D
    http://nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a recenzję na pewno niedługo się pojawią :-)

      Usuń
  11. Czy na twoim blogu pojawi się kiedyś ambitna literatura ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głupota.
      Jeśli jesteś czytelnikiem/czytelniczką tego bloga, powinieneś/powinnaś zauważyć, że Julia zajmuje się tematyką typowo młodzieżową. Jeśli szukasz recenzji "ambitnych" książek, polecam poszukać innego bloga. Julia czyta to, co lubi. Nie sądzę, aby zamierzała to zmienić ze względu na jedną osobę, która zabładziła szukając odpowiedniego bloga dla siebie.

      Usuń
    2. Chciałam się tylko spytać,a ty od razu masz jakiś problem. To,że na blogu pojawiają się tylko recenzje ,,typowo młodzieżowe", nie znaczy, że Julka czyta tylko takie książki. Chciałam wiedzieć,czy można liczyć na coś więcej niż książki tego typu.

      Usuń
    3. Nie mam poroblemu, uważam że wypowiedziałam się grzecznie, nikogo nie obraziłam.
      Twoje pytanie można zrozumieć dwojako. Ty odebrałaś moją odpowiedź jako atak, ja Twój komentarz jako kpinę. Świat pełen jest nieporozumień.

      Usuń
    4. Nie mam poroblemu, uważam że wypowiedziałam się grzecznie, nikogo nie obraziłam.
      Twoje pytanie można zrozumieć dwojako. Ty odebrałaś moją odpowiedź jako atak, ja Twój komentarz jako kpinę. Świat pełen jest nieporozumień.

      Usuń
    5. Jestem przekonana, że Angie nie chciała nikogo obrazić. Ja również zrozumiałam twój komentarz podobnie jak ona, więc rozumiem co miała na myśli. Ale cieszę się, że sprawa się wyjaśniła, a to wszystko okazało się nieporozumieniem. Odpowiadając na twoje pytanie: W wakacje na pewno nie mam zamiaru czytać nic "ambitniejszego", ale chciałabym zabrać się za nieco bardziej wymagającą literaturę w okresie jesienno- zimowym (Bardzo chcę przeczytać "Światło, którego nie widać") . Chociaż nie do końca wiem, co rozumiesz jako "ambitna literatura". Jeśli możesz mi zaproponować jakieś książki, to będę wdzięczna i chętnie spróbuję czegoś nowego. Jednak na razie będzie tu głównie literatura młodzieżowa, bo na niej znam się najlepiej, a nie chcę brać się za coś, o czym nie będę potrafiła napisać sensownego zdania.

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.