wtorek, 7 czerwca 2016

Happysad Book TAG

Tag stworzyła Złodziejka książek. Mam nadzieję, że się nie obrazi za to, że sama się do niego nominowałam, ale uwielbiam ten zespół i nie mogłam się powstrzymać!


 
1. Made in China 
Książka, która nie jest dla każdego.

Seria "After"-  niektórzy ją kochają, niektórzy nienawidzą. Ja zdecydowanie należę do tej pierwszej grupy. Wiele osób narzeka na nia z powodu ciągłych rozstać i powrotów Hardina i Tess. Sama czasem miałam z tym problem, więc rozumiem, że nie wszystkim ta seria przypadła do gustu. Ale niektórzy przyrównują ją do Grey'a, a z tym już nie mogę się zgodzić, bo Anna Todd ma dużo lepszy styl i również sama fabuła jest lepsza.

2. Mów mi dobrze
Przesłodzona książka.

"Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno"- spodziewałam się, że w tej powieści lukier będzie się lał, ale tu co dostałam to już naprawdę przesada. Mimo wszystko na początku czytała się całkiem przyjemnie, jednak im dalej w las, tym było gorzej. W końcówce naprawdę się męczyłam i nie mogłam znieść tej infantylności i przewidywalności.



3. Nie ma nieba
Książka, która wzbudza kontrowersje. 

"50 twarzy Greya"- to chyba zbyt oczywiste? Na razie E. L. James zostawmy w spokoju, a do tego pytania dopasuję "Czy wspominałam, że cię kocham?". Książka opowiada o przyrodnim rodzeństwie, które zaczyna łączyć miłość. To dość kontrowersyjny temat, więc książka zbiera różne opinie. Ja oceniłam jak bardzo pozytywnie.



4. Pętla
Książka, którą musisz mieć.


"Królowa cierni"- chcę jak najszybciej zaopatrzyć się w ten tom, by móc urządzić sobie mały maraton i przeczytać trzecią i czwartą część za jednym podejściem. Już dawno chciałam to zrobić, ale wiem, że Sarah J. Maas znowu złamie mi serce i mimo mojej ogromnej miłości do "Szklanego tronu", po prostu boję się czytać.



5. Taką wodą być
Bohater, którego kochasz.
Peeta z "Igrzysk śmierci"
Daemon z "Obsydianu"
Maxon z "Rywalek"
Raffe z "Angelfall"
5 godzin później...
Chaol ze "Szklanego tronu"
Archer z "Bez słów"
Miles z "Ugly love"
Całą wieczność później...
Ridge z "Maybe Someday"
Tamlin z "Dworu cierni i róż"


6. To miejsce na mapie
Książka polskiego autora.

"Skazani na ból". Już teraz mogę powiedzieć, że to jedna z najlepszych książek tego roku! Od jakiegoś czasu czaję się na "Jesteś moja, dzikusko", czyli kolejną powieść dla młodzieży spod pióra Agnieszki Lingas- Łoniewskiej, ale na razie nie chcę jej sama kupować, tylko czekam, aż będzie w bibliotece. Wiem, że nie ocenia się książki bo okładce, ale w tym przypadku okładka jest tak brzydka, że wolę najpierw sprawdzić czy książka mi się spodoba, a dopiero potem zakupić swój egzemplarz.


7. Baktryja
Książka o chorobie.

"Promyczek" to kolejna książka, która z pewnością znajdzie się na liście najlepszych w roku 2016. Opis może wydawać się schematyczny, ale ta powieść to po prostu istny majstersztyk! Poznajemy w niej Katy, która całkowicie zawładnę moim sercem. Naprawdę chciałabym być tak wspaniałą osobą, jak ta dziewczyna. Pierwsza połowa "Promyczka" sprawiła, że bez przerwy się uśmiechałam, ale potem nie byłam w stanie opanować łez. 



8. Nostress
Książka na odstresowanie się.

Przed przeczytaniem "Origin" powiedziałabym, że seria "Lux", ale teraz mogę ją podczepić pod kategorie "niszczące życie". Na odstresowanie polecam serię o przygodach Percy'ego Jaksona. Ciągle coś się dzieję, więc nie da się nudzić, no i jeszcze fenomenalna narracja! Niektóre teksty Percy'ego po prostu... rozpierniczają system (Kto ogląda Anitkę z Book Review, ten wie o co chodzi).



9. Słońce
Paring, który ci się nie podoba.

Ta odpowiedź będzie trochę naciągana, bo"Piątej fali" co prawda nie czytałam, ale oglądałam film, a w nim wątek romantyczny między Cassie i Evanem wydał mi się naprawdę naciąga i sztuczny.





10. 30 razy
Książka, którą możesz czytać ciągle.

"Igrzyska śmierci".
Czy muszę coś dodawać?






11. Piękna
Bohaterka o nietypowej urodzie.

Eleonora z "Eleonory i Parka"- burza rudych włosów, nadwaga i dziwaczny styl ubierania. Mimo, że nie jesteśmy z Eleonorą aż tak bardzo do siebie podobne, to niesamowicie utożsamiłam się z tą dziewczyną. Dzięki temu powieść Rainbow Rowell jest dla mnie niezwykle ważna, mimo wszystkich wad jakie posiada.



12. Czysty jak łza
Książka, która jest idealna pod każdym względem.

Już kilka razy odpowiadałam na to pytanie, ale nadal moje odpowiedź jest taka sama: uwielbiam dużo różnych książek, ale żadna z nich nie była idealna pod każdy względem. 


13. Zanim pójdę
Książka tak popularna, że czytali ją chyba wszyscy. 

"Dary anioła". Zdecydowanie jestem ostatnią osobą, która tego nie czytała. Nawet już kupiłam tą powieść, ale od rok leży na półce i czeka. 






14. Jeszcze jeszcze
Książka, której chciałbyś przeczytać kontynuacje. 

Jest kilka książek, które mogłabym wymienić, ale większość z nich będzie kontynuowana, tylko że a) jest w trakcie pisania b) nie została jeszcze wydana po polsku. Jednak "Wybacz mi, Leonardzie" to powieść jednotomowa, która naprawdę potrzebuję dobrego zakończenia! 



15. Psychologa!
Książka, po której przydałaby się wizyta u psychologa. 

"Zanim się pojawiłeś", chociaż nie wiem, czy nawet najlepszy psycholog podoła temu zadaniu. Jest tylko jedno lekarstwo- kolejny tom. Kurację z "Kiedy odszedłeś" planuję przeprowadzić w najbliższym czasie.




16. Wszystko jedno
Książka co do której się pomyliłeś.

"Szeptem". Słyszałam naprawdę mnóstwo bardzo pozytywnych opinii o tej serii, a tymczasem okazał się przeciętna. 








Nominuję... 

http://zaczytanawysnilamsen.blogspot.com/

9 komentarzy

  1. Ostatnio niemal w ogóle nie czytam tagów. Fajnie, że zrobiłaś ten :) Może sama go zrobię, bo lubię ten zespół? (Lekturia, dziewczyno, heloł! a zaległe nominacje?) Muszę w końcu zabrać się za Szklany tron Od września czeka i czeka... a Dary Anioła? Od ponad roku mam czytać 5 tom i nic XD.
    http://lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuj się nominowana do tego Tagu i... do przeczytania "Szklanego tronu" (Odezwała się Julka, która o pół roku chcę przeczytać trzecią część xD). Mam dokładnie ten sam problem z Tagami, zaległe nominacje czekają, a ja i tak robię te, które akurat wpadną mi w oko.

      Usuń
  2. Też mogłabym wymieniać i wymieniać i wymieniać moich ulubionych bohaterów ;)
    "Zanim się pojawiłeś" jest świetną książką, ale nie planuje czytać kontynuacji...
    Jeśli chodzi o "Promyczka", to... kocham tę książkę!
    Pozdrawiam :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba zrobię podobnie i też się nominuję do tego tagu sama... Jak tylko znajdę czas. :) Uwielbiam happysad!
    Zgadzam się z pierwszym punktem, a z resztą... no cóż, większości książek jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuj się nominowana :-) I koniecznie wyślij mi linka, gdy zrobisz Tag!

      Usuń
  4. Happysad jest ciekawym zespołem!
    Gdy będę miała chwilę czasu, z przyjemnością wykonam ten TAG :)
    Pozdrawiam cię cieplutko i zapraszam na recenzję,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham happysad, więc chyba sama się nominuję!
    Też nie czytałam "Darów anioła" :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli nie jestem sama! Będzie mi bardzo miło, jeśli wykonasz Tag :-)

      Usuń
  6. Dzięki za nominację! Na pewno zrobię ten tag, bo uwielbiam happysad ^^
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.