sobota, 13 lutego 2016

Walentynkowy TAG Książkowy



Pomysł zaczerpnęłam od Anitki z Book Reviews

1. Ulubiona historia miłosna. 
Mam nadzieję, że reszta pytań w tym Tagu nie będzie tak trudna. Jest tyle historii miłosnych, które kocham, więc wybór jest strasznie trudny, ale postanowiłam, że nie będę się powtarzać i mówić znowu o tych samych książkach, więc do tej kategorii wybiorę książkę, którą przeczytałam zaledwie kilka dni temu. Mówię tu o "Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes. Książka opowiada historię Lou, która zostaje opiekunką sparaliżowanego Willa. Niespodziewanie między tą dwójką zaczyna rodzić się uczucie... Ale nie myślcie, że to jakieś kolejne romansidło! Powieść jest naprawdę piękna, poruszająca i oryginalna, bo nie słyszałam o tym, żeby istniało dużo książek o podobnej tematyce. Więcej na ten temat napiszę w recenzji, która pojawi się w przyszłym tygodniu.


2. Największe książkowe ciacho.
Kolejne pytanie z serii "Żadna odpowiedź nie jest dobra". Nie chcę, żeby żaden z moich książkowych mężów czuł się pominięty, ale do tej kategorii wybiorę jedynego i niepowtarzalnego Daemona Black z jego poczuciem humoru, sarkazmem, troską i bezgraniczną miłością.

3. Ulubiona książkowa para. 
Czemu nikt mi wcześniej nie powiedział, że te pytania są aż tak trudne? Wybranie jednej pary jest niemożliwe, ale może chcielibyście poznać "Ranking moich ulubionych par"? Napiszcie w komentarzach jeśli jesteście zainteresowani, a ja wtedy zrobię na ten temat osobny post.

4. Para, która działa Tobie na nerwy. 
Do tej pory miałam problem z ograniczeniem się do jednej odpowiedzi, a teraz nie mam żadnych pomysłów. Zastanawiałam się nad Americą i Aspenem, ale ostatecznie nie byli aż tacy źli. O wiele mniej lubiłem Julię i Adama z "Dotyku Julii". Nie mam nic do głównej bohaterki, ale Adam... #TeamWarner


5. Klasyka romansu - ulubiona książka.
Z takiej typowej klasyki czytałam tylko "Dumę i uprzedzenie", ale ta książka całkowicie zawładnęła moim sercem, więc idealnie pasuję do tej kategorii.

6. Najsmutniejsza historia miłosna, którą kiedykolwiek przeczytałaś.
"Skazani na ból"- ta książka pobiła chyba nawet "Gwiazd naszych wina"! Autorka ciągle bawiła się moimi uczuciami. Najpierw lała miód na moje serce, potem je łamała- i tak w kółka. To książka to jakiś emocjonalny rollercoaster!

7. Najlepszy książkowy pocałunek.
Pocałunek Katniss i Peety na plaży w " W Pierścieniu ognia." Uwielbiam tą scenę w książkowej wersji, ale i filmowa jest świetnie przedstawiona.











8. Najlepsza miłosna ekranizacja. 
Waham się między "P.S. Kocham cię" i "Love, rosie". Mimo, że oba filmy trochę odbiegają od książkowych pierwowzorów to i tak je uwielbiam. Ostatecznie chyba wybiorę "P.S. Kocham cię", bo myślę, że w niektórych momentach film przewyższa oryginał.

9. Ulubiony autor piszący miłosne historie.
Jestem pewna, że wiele osób wybiera do tej kategorii Nicholasa Sparksa, ale ja niestety tego nie zrobię, bo jeszcze nie czytałam jego powieści. Jednak odpowiedź na to pytanie w moim przypadku jest dość prosta: Collen Hoover. Bezapelacyjnie autorka mojego życia.


10. Najgorszy romans wszech czasów.
 Pewnie nie będę oryginalna gdy powiem, że jest to "Pięćdziesiąt twarzy Greya".

11. Duma i uprzedzenie - jaka piosenka kojarzy się Tobie z tą książką.
















12. Ostatni romans/historia miłosna, przy której się wzruszyłaś.
Jak już wcześniej wspominałam jest to powieść "Zanim się pojawiłeś". 

13. Czerwień - kolor miłości. Ulubiona książka z czerwoną okładką.
Nie ma w mojej biblioteczce wielu takich książek, ale z tych, które znalazłam najlepsza jest "Korona w mroku".

14. Ulubiona miłosna historia z dzieciństwa.
"Pocahontas", "Mulan, albo "Księżniczka Sissi"... Nigdy nie rozumiałam fenomenu Śnieżki, czy Śpiącej Królewny, za to od zawsze kochałam bajki, w których dziewczyny potrafiły wziąć sprawy w swoje ręce, a nie tylko czekały na przystojnego księcia, który je uratuje.


15. Jesteś rozważna czy romantyczna?
Nie mogę odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. Jeśli chodzi o książkowe miłości jestem zdecydowanie romantyczna, ale w prawdziwym życiu raczej twardo stąpam do ziemi.


 NOMINUJĘ WSZYSTKICH, KTÓRZY SĄ W ZWIĄZKACH Z FIKCYJNYMI BOHATERAMI LITERACKIMI 



13 komentarzy

  1. ,,50 twarzy Greya" to jedno wielkie nieporozumienie! Również lubię ekranizację ,,Love,Rosie". ;)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejkuu! Pocałunek Katniss i Peety <3
    Świetne wykonanie tagu :)
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession

    OdpowiedzUsuń
  3. Taaak, ten pocałunek Katniss z Peetą wygrał wszystko. http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale fajny tag:) Zaciekawiłaś mnie książką "Zanim się pojawiłeś". Nie słyszałam o niej wcześniej, ale z pewnością się za nią rozejrzę!
    http://www.lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Daemona Black to zdecydowanie największe książkowe ciacho :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy Tag i równie interesujące odpowiedzi.
    Zgadzam się w 100 % z odpowiedzią na 10 pytanie. Nie czytałam tej książki i nie zamierzam. Wystarczy, że przeczytałam parę recenzji i dostałam opinie koleżanki.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastanawiałam się chwilę, czy nie zrobić tego tagu, ale jest bardzo trudny. Odpowiedź powinna pojawić mi się w głowie od razu, a ja musiałam przypominać sobie tytułu książek i bohaterów.
    Dla mnie najlepszy pocałunek był w ''Darach Anioła'', gdy Jace i Clary turlali się po trawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam jeszcze "Darów...", ale teraz jeszcze bardziej chcę to zrobić!

      Usuń
  8. Też niedawno skończyłam ''Zanim się pojawiłeś'' i bardzo mi się podobała. Historia miłosna dość nietypowa, ale za to piękna i bezinteresowna. Jestem za postem z rankingiem par, chętnie zobaczę twoje zestawienie ;) ''Dumę i uprzedzenie'' mam w planach, mam nadzieję, że pokocham ten klasyk. Co do ekranizacji - P.S. Kocham cię, oglądałam tylko film, książki nie czytałam. Film bardzo mi się podobał. ''Love Rosie'' - ekranizacja jak dla mnie bardzo słaba. Zdecydowanie książka lepsza. Colleen Hoover zdecydowanie jest też jedną z moich ulubionych autorek.
    Bardzo podoba mi się ten tak, ale w tym roku pewnie już go nie zrobię. Pytania jak dla mnie lekko trudne ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc postanowione- Ranking par pojawi się wkrótce!

      Usuń
  9. "Love, Rosie" to naprawdę dobra ekranizacja. Podobała mi się prawie tak samo, jak książka, która była świetna :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Też uwielbiam "Mulan" ^^. Pozdrawiam gorąco ;).

    http://zyjemyioddychamymarzeniami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.