środa, 3 lutego 2016

"Czasem najlepsze rzeczy to te niezaplanowane; decyzje podjęte pod wpływem chwili." -RECENZJA KSIĄŻKI-"Ocalenie Callie i Kaydena"



       
       Oryginalny tytuł: The Redemption of Callie & Kayden

        Autor: Jessica Sorensen

        Wydawnictwo: Zysk i S-ka

        Seria: The Coincidence

        Liczba stron: 384




Mroczny sekret, od lat skrywany przez Kaydena w końcu wyszedł na jaw. Co gorsza, chłopak stoi w obliczu groźby oskarżenia przed sądem o pobicie. Jedynym sposobem, by mógł oczyścić swoje imię jest zdradzenie przez Callie jej tajemnicy. Ale Kayden nigdy jej o to nie poprosi. Zamiast tego zrobi wszystko, co w jego mocy, by ją chronić. Nawet jeśli oznacza to opuszczenie przez niego jedynej dziewczyny, którą kiedykolwiek pokochał.
Callie wie, że Kayden pogrąża się w ciemności i rozpaczliwie pragnie go ocalić. Lecz uda jej się to jedynie wtedy, gdy stawi czoła swojemu największemu lękowi i wyzna wszystkim własne bolesne tajemnice. 


W recenzji pierwszego tomu pisałam, że liczę na szybki rozwój akcji już od samego początku. Mogę powiedzieć, że 'Ocalenie..." w pewnym sensie spełniło moje oczekiwania. Owszem, początek był wciągający, ale potem stopniowo zaczynałam się trochę nudzić, a wydarzenia wydawały się nużące... W drugim tomie "The Coincidence" bardziej polubiłam Callie, która stała się jeszcze bardziej zdecydowana i waleczna.
Natomiast zachowanie Kaydena nieco mnie wkurzało, ale być może w ten sposób myśli osoba, które przez całe swoje życie była nieustannie bita i zastraszana. W książce jasno jest powiedziane, że to nie fizyczne rany są najgorsze. To te psychiczne są czymś, z czym ciężko jest sobie poradzić. Uderzenie można przyjąć, a ból w końcu minie. To blizny, jakie w głębi duszy pozostawiają pogardliwe i pełne nienawiści słowa są tymi, które bolą najbardziej. 
Emocje jakie nami targają przy czytaniu, są wręcz nie do opisania. Jesteśmy na emocjonalnym skraju załamania, przeżywamy całym sobą, to co dzieję się z bohaterami. Razem z nimi śmiejemy się, płaczemy, a czasem chcemy wejść do książki i pomóc im zmierzyć się z demonami przeszłości.
Największym minusem powieści jest zakończenie, które pozostawia wiele do życzenia. Właściwie nie dostaliśmy żadnej odpowiedzi na nurtujące nas pytania.
Jedynym pocieszeniem jest dla mnie fakt, że autorka napisała kolejne tomy tej serii. Dotyczą one przyjaciół naszych głównych bohaterów i już nie mogę się doczekać, aż zostaną wydane w Polsce.
Oczywiście książkę, polecam osobą, które czytały pierwszą część. Nie można przecież zostawić niedokończonej historii. "Ocalenie Callie i Kaydena" jest to powieść mówiąca,o prawdziwej sile miłości. Myślę, że ta książka, to nie "tylko romansidło", porusza ważny problem przemocy domowej, pokazuje jak trudno, po takim traktowaniu, jest się nam podnieść. 


8 komentarzy

  1. Jestem bardzo ciekawa tej książki :D Na pewno w wolnej chwili się z nią zapoznam.
    Pozdrawiam!
    Katherine Parker - About Katherine

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tą serię :)
    Ze zniecierpliwieniem czekam na trzeci tom.
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, mam nadzieję, że wydawnictwo w końcu go wyda, ale na razie nie słyszałam by miało takie plany :-(

      Usuń
  3. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, więc wszystko przede mną. Myślę, że ta historie może przypaść mi do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsza część jeszcze przed mną. Ostatnio bardzo mnie zaciekawiłaś swoją recenzją i postanowiłam ją jednak przeczytać. Teraz tylko żałuję, że autorka tak poprowadziła akcję, że zakończenie nie wyszło zbyt dobrze... takie powieści są najgorsze. Czytasz i masz nadzieję na zakończenie z przytupem, a dostajesz średniej jakości epilog. To powinno być karane więzieniem :/

    zaczarowana-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie... Mam nadzieję, że kolejne tomy (jeśli wogóle zostaną w Polsce wydane) jakoś mi to wynagrodzą.

      Usuń
  5. Powiem szczerze że dotychczas nie interesowałam się tą pozycją, ale z każdą recenzją coraz bardziej się do niej przekonuję, szczególnie właśnie ta recenzja i opis fabuły drugiej części coraz bardziej mnie nęci :). Pozdrawiam gorąco ;).

    http://zyjemyioddychamymarzeniami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ją przeczytasz i ci się spodoba :-)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.