sobota, 30 stycznia 2016

"Pokonaj swoje lęki i każ im spadać."-RECENZJA KSIĄŻKI- "Przypadki Callie i Kaydena"



       Oryginalny tytuł: The Coincidence of Callie & Kayden

        Autor: Jessica Sorensen

        Wydawnictwo: Zysk i S-ka

        Seria: The Coincidence

        Liczba stron: 368




Dla Kaydena cierpienie w milczeniu było jedynym sposobem, by przeżyć. Jeśli miał szczęście, nie wychylał się i wypełniał polecenia, mógł przetrwać kolejny dzień. Jednak pewnej nocy, kiedy zdawało się, że jego szczęście – a może nawet i życie – właśnie się kończy, pojawił się anioł imieniem Callie. Kayden został ocalony… Callie nie wierzyła w szczęśliwe zrządzenia losu. Przynajmniej od czasu swoich dwunastych urodzin, gdy odebrano jej wszystko. Kiedy najgorsze już minęło, dziewczyna pogrzebała uczucia i przysięgła nigdy nikomu nie zdradzić, co się naprawdę wydarzyło. Teraz, sześć lat później, nadal zmaga się z bolesną tajemnicą…

Moje początki z "Przypadkami Callie i Kaydena" nie wyglądały za ciekawie. Przeczytałam niepochlebną recenzję i bardzo się zniechęciłam, ale potem zauważyłam, że wielu osobą ta powieść się spodobała, więc postanowiłam dać jej szanse. Może nie jestem nią tak zachwycona jak inni, ale okazała się całkiem dobra. Jest to kolejna książka o ludziach po przejściach, zranionych przez innych i starających się ułożyć sobie życie na nowo. 
Autorka zaczęła dość mocno, niestety potem akcja bardzo zwolniła, a momentami wydawała się wręcz nużąca. Jessica Sorensen skupia się na psychologicznym aspekcie powieści. To lektura trudna, wywołująca głębokie uczucie i zmuszająca do przemyśleń.
Niestety, autorka opisuje przeżycia bohaterów kosztem pozostałych elementów książki. Wątki poboczne i bohaterowie drugoplanowi opisani są byle jak, zaś sam styl Jessici Sorensen pozostawia wiele do życzenia. Wydaje się niedopracowany i zbyt infantylny jak na książkę o tak poważnej tematyce.
Ta książka jest zarazem ciężka i lekka, radosna i smutna, przygnębiająca i dająca nadzieję. W jednej chwili śmiejemy się razem z bohaterami, a potem z nimi płaczemy. Książka delikatnie mną "potrząsnęła". Dała mi wskazówkę, jak sobie poradzić z przeszłością.  Od nas zależy, jak potoczy się nasze życie. Możemy, tak jak Kayden, umierać od środka lub wziąć przykład z Callie i starać się krok po kroku wracać do normalności.
"Przypadki Callie i Kaydena" z pewnością nie są książką idealną. Mają swoje wady, ale pod względem trudności, z jakim przyszło się mierzyć bohaterom, należą na pewno do najbardziej dojrzałych. Na szczególną uwagę zasługuje zakończenie, które bardzo mnie zaskoczyło i zagwarantowało nieprzespaną noc. Mam ogromną nadzieję, że drugi tom będzie bardziej dopracowany, a akcja wciągnie mnie od samego początku. 



21 komentarzy

  1. Ja akurat dzisiaj skończyłam czytać kontynuację. Różni się nieco od Przypadków - tutaj więcej jest działania, tam dominują przemyślenia. Mimo tego obie części bardzo lubię, są niesamowite. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tej książce dużo dobrego, jak i złego. Na razie nie jestem zainteresowana, ale może kiedyś?
    Buziaki, Idalia :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tej książce słyszałam bardzo skrajne opinie, ja jestem gdzieś po środku. Ale najlepiej samemu przeczytać i ocenić.

      Usuń
  3. Od dawna chcę przeczytać tą książkę. Mam wrażenie, że wszyscy ją czytali tylko ja nie.
    Buziaki :*
    Książkowy duet

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chciałabym przeczytać tą książkę, bo już od dość dawna czeka na liście "Do kupienia". Też jednak po przeczytaniu negatywnie nastawionej do tej historii recenzji przestałam jakoś o nią zabiegać, ale mam nadzieję, że niedługo uda mi się po nią sięgnąć.
    Zapraszam do siebie na najnowszą recenzję, Igrzysk śmierci ;)
    http://timeofbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam tę książkę w bibliotece, więc na pewno kiedyś ją wypożyczę. Zaintrygowałaś mnie tym zakończeniem! Mam nadzieję, że zwali mnie z nóg :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakończenie naprawdę było zaskakujący. To chyba największy plus książki!

      Usuń
  6. Czeka na mojej półce i mam wrażenie, że jesteś pierwsza osobą, która nie pieje z zachwytu nad "Przypadkami..."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba czytamy inne blogi xD Ja natknęłam się na więcej niepochlebnych recenzji i nie byłam przekonana czy warto, ale nie żałuję, że ją przeczytałam.

      Usuń
  7. Niedawno zaczęłam czytać tę książkę, ale już na samym początku dałam sobie spokój, bo jakoś nie przypadło mi to do gustu. Może popełniłam błąd, ale w przyszłości zamierzam spróbować raz jeszcze i może wtedy dotrę do końca :>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Na początku książka ta dość mocno mnie ciekawiła, ale chyba to nie jest ten mój gust. Może jednak po nią sięgnę i nieco się przekonam do niej ;)


    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/01/liebster-blog-award-3.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie się bardzo podobała ta książka. Być może tytuł faktycznie wydaje się infantylny porównując go z treścią, ale ja jestem zakochana w tej historii. Masz racje autorka skupia się przede wszystkim na psychologii, tak samo było w przypadku jej innej serii ''Nova''. Druga część za to nie wprowadza za dużo akcji. Jak głosi tytuł, skupia się na ocaleniu. Można powiedzieć, że jest trochę nudna, ale przedstawia bardzo ważne wątki. Na pewno watro po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zdecydowanie warto! Książka jest naprawę bardzo pouczająca. A co do tytułu to faktycznie- nie zachęca do przeczytania, ale gdy poznałam treść zauważyłam, że dobrze pasuję.

      Usuń
  10. bardzo mi się podobał pierwszy tom jak i drugi tej serii. Nie zauważyłam żadnych wad, ale każdy podchodzi do książki indywidualnie. ;)
    Pozdrawiam. :**

    http://zycie-wsrod-ksiazekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam Sorensen - jej książki są niesamowite. Do tej pory przeczytałam 4 jej powieści i wszystkie były świetne :)
    Czekam z niecierpliwością na trzeci tom, czyli historię Violet i Luke'a!
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! Mam nadzieję, że jak najszybciej wydają wszystkie kolejne tomy!

      Usuń
  12. Mam ją na czytniku , ale jakoś mnie na razie nie ciągnie, choć nie wykluczam, że kiedyś przeczytam :)

    http://recenzje-parabatai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Widziałam kiedyś tę książkę u koleżanki (jeżeli to czytasz, to wiedz, że w niedługim czasie ci ją ukradnę ^^). Wtedy bardzo spodobała mi się okładka (cudowna jest ♥), a teraz stwierdziłam, że może warto ją przeczytać. Niedociągnięcia zdarzają się każdemu, a nieprzespana noc po zakończeniu już nie jest tak często spotykana :D

    zaczarowana-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Mimo lekkiej krytyki, co do stylu pisania tej autorki, bardzo zaciekawiłaś mnie tą pozycją. W niedługim czasie na pewno po nią sięgnę i z chęcią przeczytam. Może i mi da wskazówkę, jak poradzić sobie z przeszłością ;)

    http://ksiazkowyswiatwyobrazni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem mega ciekawa tej książki, muszę koniecznie ją przeczytać.
    I jeszcze do tego ma śliczną okładkę! :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Być może nigdy nie sięgnę po tą książkę, ponieważ nie do końca wpasowuje się ona w mój gust czytelniczy, ale doceniam Twoją szczerą recenzję :). Pozdrawiam gorąco ^^.

    http://zyjemyioddychamymarzeniami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.