niedziela, 3 stycznia 2016

"Co jeśli to nie jest nam dane na stałe? Co, jeśli mieliśmy aż za dużo szczęścia i teraz czeka nas coś strasznego?"-RECENZJA KSIĄŻKI- "Po drugiej stronie kartki"



       Oryginalny tytuł: Of the Page           

       Autor: Jodi Picoult, Samantha Van Leer     

       Seria: Z innej bajki

       Wydawnictwo: Prószyński i S-ka             

       Liczba stron: 440



Książę Oliver bardzo pragnął żyć w prawdziwym świecie. Za sprawą Delilah udaje mu się w końcu wydostać spomiędzy okładek. Pomimo pewnych mniej lub bardziej zabawnych komplikacji Oliver szybko odnajduje się w szkolnej rzeczywistości i z fascynacją poznaje nowy świat. Potem jednak książka zaczyna się o niego upominać. Na skutek całego szeregu dziwnych zdarzeń rzeczywistość bohaterów opowieści i licealistów z prawdziwego świata zaczyna się poważnie komplikować. A potem daje o sobie znać tak zwane prawdziwe życie. Na szczęście okazuje się, że bajka kryje w sobie naprawdę niezwykłą moc…

Na początku byłam sceptycznie nastawiona do drugiej części przygód naszych bohaterów. Bałam się, że ,,Po drugiej stronie kartki" nie spełni moim oczekiwaniom i stracę do niej cały sentyment. Jednak ciekawość wzięła górę nad moimi obawami i zabrałam się za czytanie. Nie żałuję. 
Książka dalej ma swoje cudowne ilustracje, które moim zdaniem są idealnym dopełnieniem całej historii. Podobnie jak w pierwszej części narracja jest podzielona na poszczególnych bohaterów, którym jest przypisany odpowiedni kolor czcionki. Możemy poznać losy nie tylko wcześniejszych bohaterów, ale także historię Edgara, który trafił na kartki powieści. Olivier, żeby żyć, u boku ukochanej musi udawać kogoś kim nie jest, co często prowadzi do zabawnych sytuacji i mamy wiele okazję się pośmiać z niektórych perypetii naszego uroczego królewicza. Mimo wszystko drugi tom nie jest już tak bajkowy, jak poprzedni. Chociaż w tym przypadku to zaleta. Każdy z bohaterów będzie musiał podjąć bardzo ważną decyzję, która zaważy na jego przyszłości. Przyznam się, że liczyłam na wspaniałą i przeuroczą bajkę, ale autorki po raz kolejny mnie zaskoczyły. Były momenty gdy głośno się śmiałam, a potem płakałam. 
Delilah i Oliver tak jak we wcześniejszym tomie wzbudzają w czytelnikach ogromną sympatię, ale jeśli ktoś czytał "Z innej bajki" wie o tym doskonale i chyba nie muszę mu o tym przypominać. Tym na co warto zwrócić uwagę są postacie drugoplanowe. W pierwszej części byli tylko tłem, a teraz widzimy jak barwnymi postaciami są naprawdę. Gwarantuj, że niektórzy was zaskoczą i sprawią, że zmienicie opinie na ich temat. Jodi Picoult i  Samantha Van Leer stworzyły bardzo dynamiczną historię, którą czyta się szybko i z wielką przyjemnością.  Powieść kolejny raz skradła moje serce i na pewno kiedyś do niej, gdyż nie chcę żegnać się z jej bohaterami. Uważam, że ta część jest lepsza od poprzedniej. Bardziej dopracowana, przedstawia nam ciekawe spostrzeżenia i refleksje. 
Jodi Picoult i jej córka serwują nam niezwykle emocjonalną powieść. "Po drugiej stronie kartki" to nie tylko historia o pierwszej miłości, ale także o chorobie i stracie kogoś bliskiego. Gdybym miała opisać tą książkę jednym słowem to bez wahania powiedziałabym: 
"Magiczna". Bo właśnie taka jest- magiczna, czarująca i wyjątkowa. Jestem pewna, że spodoba się tak samo młodszym jak i starszym czytelnikom.

11 komentarzy

  1. Czytałam, piękna, baśniowa i mądra opowieść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią przeczytam tę książkę!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla nas! Dziękujemy za polecenie :)

    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas:
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale Twoja opinia jest bardzo zachęcająca. Chyba po nią sięgnę! :D
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Fantastyczne książki

    OdpowiedzUsuń
  5. Już od dłuższego czasu mam ochotę przeczytać tę powieść. Po przeczytaniu kilku recenzji wydaje się ona wartościowa i bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś w listopadzie czytałam Z innej bajki. Historia kompletnie mnie zauroczyła <3. Mam nadzieję, że za niedługo uda mi się sięgnąć po tę część.
    http://www.lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaintrygowała mnie ta historia, nie czytałam i nie słyszałam o pierwszej części, ale czuję, że muszę ją szybko dostać w swoje łapki ;). Pozdrawiam gorąco :).

    http://zyjemyioddychamymarzeniami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem czy przeczytam akurat tę książkę, ale cały czas powolutku poznaję twórczość autorki więc jest to możliwe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam o tej książce kiedyś, więc może się skuszę :)


    www.majkabloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Do tej pory czytałam tylko jedną książkę Jodi Picoult, po której zdecydowanie mam ochotę na więcej. "Po drugiej stronie kartki" wydaje się być książką, która również przypadnie mi do gustu. Lubię takie emocjonalne, magiczne historie ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.