poniedziałek, 5 października 2015

"Najprawdziwszym złem na świecie są czyny człowieka. "-RECENZJA KSIĄŻKI- "Szklany tron"


       Oryginalny tytuł: Throne of glass

        Autor: Sarah J.Maas

        Seria: Szklany tron

        Wydawnictwo: Uroborus

        Liczba stron: 520




Siedemnastoletnia Celaena jest wyszkolonym zabójcą, jednym z najlepszych, ale popełniła fatalny błąd. Została złapana i skazana na dożywotnią niewolniczą pracę w kopalni soli Endovier. Książę Dorian składa jej ofertę.
Celaena musi walczyć na śmierć i życie w turnieju o tytuł królewskiego zabójcy. Jeśli wygra – będzie wolna, jeśli przegra – jej wybawieniem będzie śmierć.  Uczestnicy turnieju giną w tajemniczych okolicznościach.
Czy Celaena zdoła zdemaskować zabójcę zanim sama stanie się ofiarą?

Na początku byłam pełna obaw co do "Szklanego tronu", bo nie sięgam po typową fantastykę zbyt często, a wiele osób mówiło, że początki z tą książką były dla nich trudne. Jednak mi od pierwszej do ostatniej strony czytało się bardzo przyjemnie. Książka jest napisana tak, iż nie odczuwa się upływającego czasu, gorączkowo przerzucając każdą kolejną stronę. Wszystko jest przejrzyście przedstawione, a jeżeli pojawiają się jakieś niejasności, po paru stronach wszystko się wyjaśnia. Autorka barwnie i ciekawie tworzy opisy, dzięki czemu wyobrażenie sobie czegokolwiek nie stanowi problemu. W powieści nie zabraknie również odrobiny humoru. Dialogi potrafią być zabawne za sprawą naszej głównej bohaterki i jej ciętego języka. Akcja toczy się swoim własnym, rytmicznym tempem. Sceny walk przeplatają się z obrazkami z życia dworskiego, pałacowymi intrygami i ploteczkami. Nie brakuje również wystawnych bali i zła kroczącego po zamkowych korytarzach.
Celaena jest jedną z najbardziej niezależnych, silnych i zdeterminowanych damskich postaci w literaturze z jakimi przyszło mi się zetknąć. To zabójczyni z trudną przeszłością. Nie jest jednak spowita negatywnym cynizmem i zgorzkniałością. Celaena jest zabawna i figlarna, potrafi oczarować swoim charakterem - nie tylko postacie w książce, ale również czytelników. Przyznam, że rzadko kiedy jakoś specjalnie lubię główne bohaterki, ale zabójczyni zdobyła moje serce i bezapelacyjnie jest moją ulubioną damską postacią ze wszystkich książek jakie do tej pory czytałam.
Grzechem byłoby nie wspomnieć o męskich postaciach, bo jest w czym wybierać. Mamy niesamowicie przystojnego i czarującego księcia Doriana, następcę tronu Adarlanu, oraz kapitana gwardii królewskiej - Chaola. Można by powiedzieć, że to ogień i woda. Kiedy Dorian popada w kolejne miłostki, Chaol jest zdystansowany w kontaktach towarzyskich, Dorian jest swobodniejszy, bardziej pewny siebie, Chaol powściągliwy i pokorny. Łączą ich jedynie dwie rzeczy - przyjaźń i miłość do tej samej dziewczyny. Wybór pomiędzy nimi dwoma nie jest łatwy i z decyzją chyba wstrzymam się do przeczytania "Korony w mroku", bo jak na razie nie mogę zdecydować.
Szklany tron" to świetne rozpoczęcie cyklu, który zabiera nas w niezwykłe przygody niecodziennej bohaterki. Historię polecam wszystkim miłośnikom fantastyki, szczególnie młodzieży - w końcu do niej jest przede wszystkim skierowana - ale także tym starszym czytelnikom - oni również nie powinni być zawiedzeni. A ja chętnie sięgnę po drugi tom, aby poznać dalsze losy najlepszej zabójczyni Adarladu.


20 komentarzy

  1. Szklany tron jest cudowny :)) Właśnie czytam drugi tom i jestem nim jeszcze bardziej zachwycona :>>

    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja. Zachęciłaś mnie do tej książki.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aaa <3 Szklany Tron to zdecydowanie najlepsza seria fantasy jaką czytałam w tym roku! Obecnie pożeram "Dziedzictwo Ognia" a Tobie radzę szybko zabrać się za kolejny tom :3
    Pozdrawiam serdecznie :*
    my-life-in-bookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam już "Dziedzictwo Ognia", ale nie wiem kiedy się za nią zabiorę, bo boje się, że jeśli teraz ją przeczytam będę musiała strasznie długo czekać na kontynuację.

      Usuń
  4. Jeszcze nie zabrałam się za tą serię, ale jak najbardziej mam ją w planach :). Pozdrawiam gorąco ^^

    http://zyjemyioddychamymarzeniami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Popularna się wydaje być ta seria, na wielu blogach pojawiają się recenzje książek tej autorki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zniechęca mnie chyba tylko ta strasznie brzydka okładka :( Recenzja świetna serio kiedyś będę musiała przeczytać.
    Buziaki!
    http://filigranoowa.blogspot.com/2015/10/to-tylko-inna-strona-kostki.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę ci się nie podoba? Dla mnie jest bajeczna <3
      A widziałaś tył?

      Usuń
  7. Dziwni mnie że ta książka dopiero teraz jest ta bardzo czytana. Ja ją przeczytałam 2 lata temu chyba. I dobrze ją wspominam bardzo mi się podobała. :D Ta akcja i tyci wątek miłosny tworzy piękną powieść.
    Pozdrawiam ♥
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydawało mi się, że jestem chyba ostatnią osobą na świecie, która jeszcze nie czytała Szklanego Tronu.

      Usuń
  8. Bardzo chcę się przeczytać Szklany tron i mam nadzieję, że to nie długo mi się uda ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejna pozytywna opinia o tej książce, więc chyba w końcu trzeba się przełamać i po nią sięgnąć. :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio zobaczyłam tę książkę na przecenie w Empiku i już miałam ją zdjąć z półki, kiedy przypomniałam se, że nie wzięłam pieniędzy. Łzy w oczach, tak bardzo chcę Szklany Tron <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda ci się ją w końcu zdobyć :-)

      Usuń
  11. Ach, Szklany tron!<3 To chyba najlepsza seria fantasy, jaką czytałam do tej pory. Uwielbiam! I rozumiem twój problem, bo chociaż wydawało mi się, że jest team Chaol, po przeczytaniu "Zabójczyni" (tomu z opowiadaniami z przeszłości Celaeny), zapałałam sympatią również do jej innego wybranka xD Nie mogę się doczekać, aż sięgnę po tom trzeci, w zasadzie czwartego i dalszych też nie mogę się doczekać ;)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  12. Dopiero zaczynam mam nadzieje, że będzie super! :)
    http://first-page-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Już tyle słyszałam o tej książce, a najwięcej wychwala ją Daria z Więcej Książków :D Muszę się wziąć za Szklany Tron, może poproszę na święta?

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam pytanie - czy rysunki, zamieszczone w recenzji są Twoim dziełem? Rewelacyjne są!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja dzisiaj się zaopatrzyłam w tę pozycję, zgarnęłam ją za jedyne 27zł na przecenie w empiku. O "Szklanym Tronie" słyszałam wiele świetnych opinii, mam nadzieję że się nie zawiodę na podobno jednej z najlepszych książek fantasty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! Świetna okazja, mam nadzieję, że ci się spodoba ;-)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.