czwartek, 20 sierpnia 2015

"Ten jeden raz, który zmienił całe życie. "-RECENZJA KSIĄŻKI-"Moje życie od teraz"


       Oryginalny tytuł: My Life After Now

        Autor: Jessica Verdi

        Wydawnictwo: Olé

        Liczba stron: 300






Myślisz, że ciebie nie może to spotkać?
To był najgorszy dzień w życiu Lucy. Serio, najgorszy z najgorszych. To wszystko już ją przerasta – chce uciec. Z domu, od własnych myśli i od własnego życia. Chce zostać zupełnie nową Lucy. 
Decyduje się więc na coś, co dawnej Lucy nie przeszłoby nawet przez myśl. Teraz jej życie już nigdy nie będzie takie samo. Czy będzie mogła mieć teraz chłopaka? Co powie przyjaciołom? Czy będzie miała odwagę przyznać się rodzinie? Jej życie jest teraz zupełnie inne. Każda chwila to dar. A tych chwil może nie być już zbyt wiele… 


Lucy do tej pory ułożona i grzeczna dziewczyna miała wszystko pod kontrolą. Cały jej świat kręcił się wokół chłopaka i koła teatralnego. Wychowywał ją biologiczny ojciec i jego partner, którzy są dla mnie po prosto wzorem idealnych rodziców! Zdaje sobie sprawę z tego, że ich związek może budzić kontrowersję, ale ja pokochałam ich od pierwszych stron. Jednak tego samego nie mogę powiedzieć o biologicznej matce Lucy, której nagłe pojawienie się zaburzyło spokój w życiu głównej bohaterki. Lucy, która do tej pory robi dobrą minę do złej gry, wychodzi przyjaciółmi do klubu. Następnego dnia budzi się naga w łóżku nieznajomego faceta, niewiele pamięta. Kolejne dni zacierają to zdarzenie... Lucy zbliża się z Evanem, znajomym z kółka teatralnego. I gdy myśli, że jej życie znowu zaczyna się układać, gnana jakimś wewnętrznym przeczuciem robi badania. Wyniki wywracają jej świat do góry nogami.
Nigdy wcześniej nie czytałam żadnej książki o podobnej tematyce i wydaje mi się, że temat HIV/AIDS jest bardzo rzadko poruszany przez autorów. Tym bardziej cieszę się, że Jessica Verdi podjęła ten niełatwy temat. Dzięki jej książce możemy w bardzo jasny sposób poznać najważniejsze aspekty tej choroby. Ale przede wszystkim "Moje życie od teraz" pokazuje, że trzeba być tolerancyjnym, bo to może spotkać każdego z nas.
Moim zdaniem każdy powinien przeczytać tą książkę. Mimo, że momentami może wydawać się niedopracowana niesie z sobą niesamowite przesłanie i może dużo nauczyć. Wiele osób zarzuca, że główna bohaterka jest głupia, naiwna i irytująca. Ja nie zgadzam się z tą opinią. Lucy popełniła błąd i my też ciągle je popełniamy. Tylko, że konsekwencje jej pomyłki są o wiele poważniejsze. Mimo, że tematyka jest dość poważna czyta się bardzo przyjemnie i szybko.


24 komentarze

  1. Kilkakrotnie książka przewijała mi się przed oczami na stronie księgarń, ale nie mam zbytniej ochoty po nią sięgać. Faktycznie, tematyka, z którą warto byłoby się zapoznać, ale pozostawię to może na okres powakacyjny c: A recenzja bardzo fajna ^^

    LimoBooks :)


    OdpowiedzUsuń
  2. Niejednokrotnie chciałam, sięgnąć po tą książkę w księgarni. Chciałam, ją zabrać ze sobą, ale zawsze przed oczami pojawiały mi się inne opisy i okładki, który sprawiały, że za równo z żalem jak i uśmiechem odkładałam, ją na półkę. Podoba, mi się w niej tematyka i na pewno w przyszłości po nią sięgnę jeszcze tylko nie wiem, czy bliskiej, czy dalekiej.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że w bliskiej i że ci się spodoba :-)

      Usuń
  3. Ta historia może być naprawdę dobra i przyznam się szczerze, że gdy tylko będę miała okazję, z chęcią sięgnę po tą książkę :) Zaraz ją dopisze do listy i mam nadzieję, że za niedługo nadarzy mi się okazja do przeczytania :)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. AIDS to faktycznie rzadki temat wśród książek. Ciekawa jestem tylko ile jest opisów "O matko jaka ja byłam głupia"...
    Książka jest w klimatach "Muszę wykorzystać swoje ostatnie chwile" czy tak jak powyżej w klimatach uażalania się nad sobą?

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem to połączenie. Na początku trochę się użala, ale potem bierze się w garść.

      Usuń
  5. O cholercia, temat rzeczywiście poważny. Dotychczas nie miałam styczności w literaturze z tym tematem, ale przepadam za takimi prawdziwymi, momentami przerażającymi książkami. Myślę, że odnalazłabym się w niej ;)

    Pozdrawiam,
    http://czytelnicze-turbulencje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście rzadki i poważny temat. Dobrze jest przeczytać o czymś takim, bo tak jak wspomniałaś to może spotkać wszystkich. Może kiedyś zabiorę się za nią, ale pod warunkiem, że główna bohaterka rzeczywiście przez cały czas nie rozpacza nad swoim losem, bo tego nie zniosę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jej zachowaniem jest tak pół na pół.

      Usuń
  7. Okładka przypomina mi te wszystkie romansowe powieści romansowe, nie wiem, oni chyba w wydawnictwach mają tych samych grafików xD Ale widzę, że książka może mieć nawet ciekawą treść, jeśli więc będę miała ochotę na romans, to pewnie się z nią spotkam :)

    Nie "tą książkę", ale tę książkę. http://www.ekorekta24.pl/porady-jezykowe/22-odmiana/78-te-czy-ta

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nie miałam z nią do czynienie, ale wydaje się bardzo ciekawa :) Dopisuję do mojej chciejo-listy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tą pozycja zetknęłam się już dawno, zachęcił mnie temat, który jest bardzo spotykany i daje ogromne możliwości dla autora. Niestety zawiodłam się i książka poza ciekawym tematem okazała się kompletną katastrofą.
    w-wordzie-pisane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz całkowitą rację! Rzadko spotyka się książki o takiej tematyce,a jeśli już, to jest to boczny wątek, odsunięty na na drugi bądź trzeci plan. Przygotowując się do jednego z konkursów zagłębiłam się w wszelkie możliwe informacje o HIV i AIDS, więc trochę o tych chorobach wiem. Ludzie czują się wtedy odosobnieni i niepotrzebni, a to nie prawda. Dobrze wiedzieć, że są autorzy, którzy nie boją się poruszać ważnych tematów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że takich książek będzie jeszcze więcej.

      Usuń
  11. Książka zapowiada się interesująco.
    Pozdrawiam,
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam żadnej książki o takiej tematyce.
    Pozdrawiam, /ksiazkowe-tajemnice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że kiedyś zabiorę się za tą pozycję, chociaż ciężkie tematy niekoniecznie dobrze trawię (bardzo często potrafię się rozpłakać). Pozdrawiam gorąco :)

    http://zyjemyioddychamymarzeniami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy tej książce możesz trochę popłakać, ja byłam tego bardzo bliska.

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.