niedziela, 10 maja 2015

"Prawdziwy świat jest tam, gdzie są potwory. Dopiero tam przekonujesz się, ile jesteś wart."-RECENZJA KSIĄŻKI-"Złodziej pioruna"

     
       Oryginalny tytuł: Percy Jackson and the Lightning Thief

        Autor:  Rick Riordan

        Wydawnictwo: Galeria Książki
   
        Seria: Percy Jackson i bogowie olimpijscy

        Liczba stron: 360




Wiecie co, wcale nie chciałem być herosem półkrwi. Nie prosiłem się o to, żeby być synem greckiego boga. Byłem zwyczajnym dzieckiem: chodzącym do szkoły, grającym w koszykówkę i jeżdżącym na rowerze. Nic szczególnego. Dopóki przez przypadek nie wyparowałem nauczycielki matmy. Wtedy się zaczęło. Teraz zajmuję się walką na miecze, pokonywaniem potworów, w czym pomagają mi przyjaciele, a poza tym staram się po prostu przeżyć. Przedstawiam wam opowieść o tym, jak Zeus, bóg niebios, uznał, że ukradłem mu piorun - a rozgniewany Zeus to naprawdę spory problem.

Zawsze bardzo lubiłam mitologię, więc czytanie sprawiło mi jeszcze większą przyjemność. Według mnie fantastycznym pomysłem było umieszczenie bogów w teraźniejszym świecie.
Książka spodobała mi się od pierwszych słów: "Nie chciałem być dzieckiem półkrwi". Tak mówi normalny 12-latek, który dowiaduje się, że bogowie istnieją, a on sam jest herosem. Styl pisania autora moim zdaniem jest fantastyczny i sprawia, że książkę czyta się bardzo szybko i przyjemnie.
Główny bohater zyskał w moich oczach tym, że już pomimo młodego wieku jest gotów do poświęceń by chronić mamę. Cieszę się, że autor go nie wyidealizował. Chłopiec ma momenty słabości, w trakcie których ratują go przyjaciele, których również darzę ogromną sympatią.
I chyba do każdego z bohaterów czuję sympatie,nawet czarne charaktery udało mi się polubić.
Dawno nie miałam do czynienia z książką, która sprawiłaby, że chciałabym znaleźć się w wykreowanym przez autora świecie, który pomimo, że jest brutalny, przerażający i pełen niebezpieczeństw to wydaje się być niezwykle prawdziwy, a życie w nim bardzo intensywne i pełne wrażeń.
Przygody bohaterów zapierają dech w piersiach i choć sam Percy ma więcej szczęścia niż rozumu to jednak jego historia sprawia, że w pewnych momentach ma się ochotę dokonać czegoś niesamowitego.
Najchętniej nigdy nie kończyłabym tej książki. Choć to niemożliwe, to chciałabym, żeby wraz z kolejną przeczytaną kartką rosła ich ilość, dzięki czemu nie musiałabym opuszczać świata Percy'ego i jego przyjaciół.
Całe szczęście jest to pięciotomowa seria, a przede mną jeszcze cztery jej części. Nie pamiętam, kiedy ostatnio byłam tak szczęśliwa z tego powodu, że czytam nie jednoczęściową powieść, a jedną z wielu. Gorąco polecam tę historię wszystkim miłośnikom dobrej, wciągającej przygody.



22 komentarze

  1. Jestem chyba jedyną osobą która nie czytała tej książki. Nawet nie jestem pewna czy chcę ją czytać.
    Pozdrawiam www.filigranoowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Planuje zapoznać się z książki i serią, ale nie wiem kiedy będę miała na to czas.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie będę czytać serię o Percym w czasie wakacji :D

    GALERIA KSIĄŻEK

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytaj całość <3 Uwielbiam książki Riordana <3 Ten humor i w ogóle wszystko <3
    Zapraszam też do mnie :)
    zaczytana-w-krainie-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Z Percy'm mam zamiar zapoznać się we wakacje.Świetna recenzja !
    Obserwuję :)
    http://zaczytanaaax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak samo jak Ty - uwielbiam mitologię ♥ Myślę, że ta książka jest dla mnie idealna, przedstawiłaś ją w świetnym świetle. Na prawdę cudowna recenzja.

    Pozdrawiam
    Isabel Czyta - mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka czeka już na mojej półeczce ^^ mam nadzieję, że już niedługo się za nią wezmę

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba mnie zachęciłaś do przeczytania fantastyki ;). Jestem raczej z tych, co są negatywnie nastawieni do książek/ filmów odbiegających od rzeczywistości, wolę literaturę obyczajową, non-fiction itp. Recenzja ciekawa, być może kiedyś przeczytam :)
    zapraszam do mnie - Księgoteka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam! Mam nadzieję,że ci się spodoba. Koniecznie daj znać,gdy przeczytasz :-)

      Usuń
  9. Ksiazki jeszcze nie czytalam. Widzialam tylko film i mimo ze pierwszy mi sie podobal, to drugi zupelnie mnie nie zaciekawil, ale historia rzeczywiscie ciekawa i warta uwagi, wiec moze wezme sie za ksiazki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, film jest dużo gorszy od książki :')

      Usuń
    2. Jeszcze nie widziałam filmu,ale na pewno niedługo to zrobię!

      Usuń
  10. wczoraj skończyłam czytać i jest świetna i jestem już w połowie 2 części i jest równie wspaniała <3 Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że szybko uda mi się sięgnąć po kontynuację.

      Usuń
  11. Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy jest jedną z moich ulubionych!!! Czytałam ją już niezliczoną ilość razy :) Jak skończysz tą serię zachęcam do przeczytania dalszych losów herosów w Olimpijskich Herosach. A jeśli chciałabyś przeczytać coś o mitologii od innego autora to polecam trylogię Spętani przez bogów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że uda mi się przeczytać obie serię.

      Usuń
  12. Przeczytałam właśnie jakoś pół roku temu pierwszy tom. Nie wiem dlaczego, ale za bardzo mi się nie podobał może przez to, że najpierw obejrzałam adaptacje filmową. Mam nadzieje że wrócę do tej serii, ponieważ pomysł jest genialny na książkę.
    http://tiggerssreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film podobno jest bardzo słaby w porównaniu do książki.

      Usuń
  13. Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy, naprawdę mnie bardzo wciągnęła. Kiedyś, kiedy byłam jeszcze dzieckiem nie rozumiałam dlaczego w ogóle ludzie czytają, wolałam unikać tematów związanych z książkami. Z czasem kiedy podrosłam, sięgnęłam po pierwszy lepszy tytuł z promocji a był to oczywiście Percy. Książka jest wręcz stworzona dla książkomaniaków oraz dla tych którzy książki omijają szerokim łukiem. Sam styl pisania skłania do myślenia czy naprawdę istnieją herosi, bogowie czy tytani. Całą serię pochłonęłam w jakiś tydzień. Dlatego zgadzam się z recenzją wyżej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni się zgadzam! Sama znam przypadki osób, które "nie czytają", a w Persiaku się zakochały.

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.