wtorek, 7 kwietnia 2015

TAG Książkowy




Za nominację serdecznie dziękuję właścicielce bloga: http://opiniumkosa.blogspot.com/ , która jednocześnie jest autorką tego Tagu!

Zasady:
*Odpowiadamy na 15 pytań po czym nominujemy kolejne osoby na końcu lub na początku postu (liczba osób dowolna!)

1. Jaki gatunek książek najczęściej wybierasz?

Trudno jest mi to jasno określić. Wszystko zależy od tego na co w danym momencie mam ochotę i nie ograniczam się do jednego gatunku, chociaż ostatnio dużo czytam antyutopii i New Adult.

2. Która postać książkowa jest najbardziej podobna do Ciebie lub którą chciałabyś być?

To chyba najtrudniejsze pytanie, bo nie potrafię znaleźć bohatera, który byłby jakoś szczególnie do mnie podobny...Chociaż może Peeta Mellark?

3. Jaką książkę dałabyś koniecznie swojemu dziecku do przeczytania?

Zależy od wieku, ale myślę, że wybór padłby na "Igrzyska śmierci". Pewnie niektórych może to trochę zdziwić,ale uważam, że "Igrzyska" to książka, która może naprawdę wiele nauczyć. Poza tym to od niej zaczęła się moja przygoda z czytaniem, więc może moje dziecko też by do tego zachęciła?

4. Wolisz książki w wersji papierowej, e-booki czy audiobooki?

Zdecydowanie najbardziej lubię książki w wersji papierowej, ale e-booki też zdarza mi się czytać. Natomiast do audiobooków zupełnie nie mogę się przekonać.

5. Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie?

Waham się między kilkoma, ale chyba zdecyduje się na "Dotyk Julii". Język jakim ta książka została napisana zapiera dech w piersi!

6. Jaka książka nie zrobiła na Tobie dobrego wrażenia?  

"50 twarzy Greya" to nie była dobra książka. Ten koszmarny język, seks 24/7. Grrrrrr.
Nie polecam!

7. Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek na raz?

Nie lubię czytać kilku na raz, ale czasem gdy książka jest wyjątkowo nudna zabieram się za następną.
Jednak staram się najpierw skończyć jedną, a potem zaczynać kolejną.

8. Częściej czytasz wypożyczone książki czy raczej preferujesz własny zakup?

Wolę kupować książki by móc w dowolnym momencie do nich wrócić, albo po prostu postawić je na półce jako swego rodzaju trofeum. Rzadko wypożyczam z biblioteki, aczkolwiek zdarza mi się jeśli znajdę coś wyjątkowo ciekawego (niestety, w mojej bibliotece rzadko znajduje coś co naprawdę mnie zainteresuje).

9. Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań?

Tutaj nie będę oryginalna, bo powiem "Mały książę", ale według mnie to Must Have dla każdego!

10. Czy oceniasz książkę po okładce?


Staram się tego nie robić, ale wiadomo, że chętniej sięgnę po książkę, która przy okazji ładnie wygląda.

11. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeżeli tak to jaka była największa ilość książek, którą kupiłaś w promocji?

Niestety,ale tak! Nie mogę przejść obojętnie obok ciekawej książki,która jest na promocji i po prostu woła do mnie "Kup mnie! Kup!". Najczęściej kupuje około 4 książek,rzadko zdarza mi się więcej.

12. O jakiej książce marzysz, choć póki co nie możesz jej mieć?

Jest wiele książek, które bardzo chciałabym mieć, ale chyba takim największym marzeniem i jednocześnie najtrudniejszym do spełnienia jest posiadanie w swojej biblioteczce "Ciosu udręki"-ulubionej powieść Hazel Grace z "Gwiazd naszych wina". Nie wiem czy wiecie, ale w Stanach było dostępne limitowane wydanie tej książki, a napisał ją oczywiście John Green. Może kiedyś zostanie wydana w Polsce?

13. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory? 

Proszę,nie każcie humanowi liczyć! Na oko jest ich około 50, a wszystkie leżą sobie na półeczce w moim pokoju, chociaż powoli brakuje mi już miejsca.

14. Co najpierw: książka czy ekranizacja? 


Zdecydowanie najpierw wolę przeczytać książkę, ale nie zawsze się to udaje.

15. Co teraz czytasz? 

Aktualnie czytam "Misję 100" Kass Morgan. Recenzja najprawdopodobniej pojawi się w przyszłym tygodniu.




Nominuję: 









http://everydayxbook.blogspot.com/

Udział oczywiście dobrowolny, jesli ktoś nie chce, nikt go nie zmusi. Pamiętajmy również, że wszystko jest tutaj subiektywne, personalne i nie warto brać tego bardzo do serca. 

10 komentarzy

  1. Bardzo ciekawy Tag. Również chciałabym kiedyś przeczytać "Cios Udręki".
    Pozdrawiam.
    http://in-my-different-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się ten Tag i Twoje odpowiedzi :)
    Trzymaj się :) Pozdrawiam Toria toriabeztajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja czesto oceniam ksiazke po okladce ;D Jakos tak mam i do tej pory o dziwo na bardzo fajne ksiazki trafiam i bardzo interesujace ;)

    versjada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Super odpowiedzi :3 Dzięki za udział w zabawie tak w ogóle :) Ja kiedyś zawiodłam sie jak kupiłam ksiażkę po okladce.. :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy TAG. A w książce najważniejsza jest treść :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację! <3 Wkrótce na moim blogu pojawią się odpowiedzi. ;)

    http://zksiazkanaty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziekuje za nominacje ;)

    ciekawy tag i blog <3

    OdpowiedzUsuń
  8. "Dotyk Julii" mam w planach, bo czytałam wiele pozytywnych recenzji na temat całej serii :) "Mały książę" to rzeczywiście obowiązek czytelniczy dla każdego, a ja mimo że książeczke czytałam to mam ochotę ją obie odświeżyć ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z kolei nie znoszę Małego Księca...
      Nie rozumiem tej książki, a jak przeczytałam w jakich okolicznościach powstała to ughh...

      http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/

      Usuń
  9. Dziękuję za nominację, tag już u mnie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.