czwartek, 2 kwietnia 2015

"Chcę, żeby wszyscy cię poznali. Jesteś moją ulubioną osobą wszech czasów."-RECENZJA KSIĄŻKI "Eleonora i Park"

 

       Oryginalny tytuł: Eleonora & Park

        Autor:  Rainbow Rowell

        Wydawnictwo: Otwarte
   
        Liczba stron: 340





Eleonora… nie sposób jej nie zauważyć: rude włosy, dziwne ciuchy. Czyta mu przez ramię. Uważa Romea i Julię za bogate dzieciaki, które dostawały wszystko, co chciały. Najbardziej nie lubi weekendów, bo spędza je bez niego.
Park… Dobrze mu w czerni. Denerwuje się, gdy musi prowadzić samochód w obecności taty. Uwielbia imię Eleonory i nie skróciłby go ani o sylabę. Wie, która piosenka jej się spodoba, zanim ona zacznie jej słuchać. Śmieje się z jej dowcipów, zanim ona dotrze do puenty.

"Eleonora i Park" to historia opowiadająca o uroczej, delikatnej pierwszej miłości rodzącej się w dramatycznych i trudnych chwilach.
Chwile radości i smutku przeplatają się ze sobą w niezwykle wyważony sposób tworząc niezwykły klimat. Czytając mamy wrażenie,ze żadne słowo napisane przez autorkę nie znalazło się tu przypadkiem. Nie spodziewałam się, że na kartach tej powieści zostanie poruszone tak wiele ważnych tematów jak rasizm, przemoc czy dyskryminacja. Nie mogę pominąć motywu przewodniego książki,czyli miłości, która występuje tu w najczystszej i najpiękniejszej formie! W głównych bohaterach najbardziej podoba mi się, że nie są wyidealizowani. Eleonora nie jest pięknością, a Park najpopularniejszym chłopakiem w szkole. To czysty przypadek sprawił, że wogóle się poznali... Eleonora wcale nie ma łatwego życia, mieszka w ciężkich warunkach, a na dodatek jej ojczym jest bardzo agresywny i nadużywa alkoholu. Dziewczyna chwilami zazdrości tego, że Park wychowuję się w szczęśliwej rodzinnie. Niestety, nie jest ona tak idealna jak można by się spodziewać. Park czuje się niedoceniany przez swojego ojca co prowadzi do ciągłych kłótni.
Chyba każdemu kto zetknął się z "Eleonorą i Parkiem" nasuwa się na myśl jedno określenie-"urocza". Nie da się użyć innego słowa. Z każdym kolejnym rozdziałem serce czytelnika bije mocniej, a na ustach przez praktycznie całą książkę pojawia się uśmiech. Relacja głównych bohaterów na początku jest nieporadna i niezręczna, a dopiero z czasem uczą się siebie nawzajem. Mimo, że książka jest dosyć naiwna i niemal od początku wiemy, co będzie dalej nie można się od niej oderwać!
Wiele osób, jest bardzo zawiedziona zakończeniem, ale według mnie autorka nie mogła zrobić tego lepiej. Choć czytelnik sam nie do końca rozumie, co się właściwie stało?
Moim zdaniem Rainbow Rowell pozwala każdemu wymyślić własne zakończenie tej historii... "Eleonora i Park" to książka, która skradła moje serce. Oczywiście nie jest to powieść bez wad, jednak zdecydowanie należy do książek,o których się po prostu tak szybko nie zapomina.



17 komentarzy

  1. Kolejna pozytywna opinia o tej książce, chyba będę musiała sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka która jest obecnie bardzo popularna, wszyscy o niej mówią, ale czy na pewno jest o czym ? Opinie są podzielone. Jednak mam wielką ochotę aby ją przeczytać, poznać tą czystą i piękną miłość. Jeżeli znajdę tylko czas to sięgnę, na pewno o niej nie zapomnę.
    Pozdrawiam !
    http://in-my-different-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto przeczytać, ale nie dlatego, że jest popularna tylko dlatego, że jest piękna - chodź po zakończeniu mam ochotę pociąć się mydłem...

      Usuń
    2. Z pewnością jest bardzo ciekawą książką i piękną skoro jest tak bardzo popularna.

      Usuń
  3. Nigdy o niej nie słyszałam, ale lubię te klimaty, więc może akurat :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trafiłam tu przez ask i bardzo mi się podoba :D
    Co do książki to jeszcze nie miałam okazji po nią sięgnąć i powiem Ci w sekrecie, że chociaż o tej książce jest głośno to Twoja opinia najbardziej zachęciła mnie do przeczytania jej ;) Najbardziej właśnie przemówiło to do mnie, że bohaterzy nie są tak wyidealizowani jak w większości powieści (moje biedne fundusze ;()
    Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  5. oooo po takiej recenzji muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam na nią oko już od dawna ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe ciekawe... trzeba będzie czytnąć :)

    Pozdrawiam :)
    rabelewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam, ale mam wielką 'ochotę' na tą książkę. Niestety, brakuje mi jak na razie funduszy. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurczę, przyznam szczerze że jestem bardzo zaintrygowana... Ostatnio czytałam bardzo podobną ksiażkę, aczkolwiek tam wszystko, począwszy od bohaterów do ich życia było tak potwornie wyidealizowane: ona biedna, on niesamowicie przystojny, bogaty, z dobrego domu. Nie wiem dlaczego, ale taki schemat powtarzany w kółko jest tak nudny i przewidywalny, że miałam ochotę krzyczeć. Tutaj jednak wszystko wydaje się inne, mimo że podobne.. Chętnie po nią sięgnę w najbliższym czasie, aby przekonać się na własne skórze.
    Także dziekuje :)
    Dzięki Tobie mam kolejną lekturę na smutny, deszczowy dzień.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    http://opiniumkosa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. + Właśnie zostałaś nominawana do Tagu Ksiazkowego. Wpadnij do mnie i zobacz co i jak. :3

      Usuń
  11. nie czytalam tej książki, ale na pewno po nią sięgnę :)
    www.nacpana-ksiazkami.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam tyle pochlebnych opinii na temat tej książki (i jeszcze przeurocza minimalistyczna okładka), iż naprawdę muszę kiedyś ją przeczytać.
    Nieszablonowe postacie, ich wygląd i charakter.
    Wszelkie wstawki o ,,Romeo i Julii''. :)
    Pozdrawiam.
    _____________
    cordragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam już tyle dobrych opinii na temat tej książki, ale jeszcze jej nie przeczytałam. Musze to zrobić w najbliższym czasie.

    Pozdrawiam:*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam i książka jest cudowna ♡ Super recenzja :))
    http://angus-i-que-pokochac-i-zapomniec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.