sobota, 28 marca 2015

Moje ulubione cytaty z książek #1



                                                               "Książki są lustrem: widzisz w nich tylko to co, już masz w sobie."
                                                                                 Carlos Ruiz Zafón – Cień wiatru



"Przez wszystkie te tysiąclecia ludziom nie udało się rozgryźć zagadki, jaką jest miłość.
Na ile jest sprawą ciała, a na ile umysłu?
Ile w niej przypadku, a ile przeznaczenia?
Dlaczego związki doskonałe się rozpadają, a te pozornie niemożliwe trwają w najlepsze?
Ludzie nie znaleźli odpowiedzi na te pytania i ja też ich nie znam.
Miłość po prostu jest, albo jej nie ma."
       Stephenie Meyer – Intruz



                                                  "Mówisz, że kochasz deszcz, a rozkładasz parasolkę, gdy zaczyna padać.
                                                   Mówisz, że kochasz słońce, a chowasz się w cieniu, gdy zaczyna świecić.
                                                   Mówisz, że kochasz wiatr, a zamykasz okno, gdy zaczyna wiać.
                                                   Właśnie dlatego boję się, kiedy mówisz, że mnie kochasz.''
                                                                           William Shakespeare



"Ślady, które ludzie pozostawiają po sobie,
zbyt często są bliznami."
    John Green – Gwiazd naszych wina




                                                                              "Jedną z rzeczy, za które kocham książki, jest to, że dzieli się w nich                                                                                             ludzkie  losy na  rozdziały. To niesamowite, ponieważ nie można tego                                                                                       zrobić w prawdziwym życiu. [..] Niezależnie od tego, co się dzieje,
                                                                               życie toczy się dalej, czy ci się to podoba, czy nie, i nigdy nie możesz                                                                                         pozwolić sobie na to, żeby się zatrzymać i po prostu złapać oddech."
                                                                                                           Colleen Hoover – Hopeless


"Teraz już wiem, że naukowcy się mylą.
Ziemia jest płaska.
Wiem to, ponieważ zepchnięto mnie z jej krawędzi,
choć przez 17 lat próbowałam się jej trzymać.
Próbowałam wspiąć się z powrotem, ale pokonanie
grawitacji graniczy z cudem, kiedy nikt nie chce podać ci ręki."
               Tahereh Mafi – Dotyk Julii



                                                           "Pozostawiłam więc moją cudowną, inteligentną rodzinę, zanurzyłam                                                               się w ciepłej kąpieli i zaczęłam rozważać samobójstwo przez                                                                         utopienie. Potem jednak przypomniałam sobie o resztkach ciasta                                                                   czekoladowego w lodówce i wynurzyłam się, nabierając powietrza                                                               w płuca. Dla niektórych rzeczy warto żyć."
                                                                      Cecelia Ahern – Na końcu tęczy



8 komentarzy

  1. Świetne cytaty! Uwielbiam ten z Gwiazd Naszych Wina i Na Końcu Tęczy:)
    Zapraszam do mnie http://czasdlaksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne cytaty :) Od niedawna prowadzę zeszyt, w którym zapisuję wszystkie piękne cytaty z książki, którą aktualne czytam :)
    Zapraszam do mnie
    http://lexilux.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne cytaty, bardzo lubię
    cytaty z filmów, książek, często
    je zapisuję :)
    pozdrawiam cieplutko myszko ;*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne cytaty szczególnie ten pierwszy przypadł mi do serca , taki prawdziwy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne cytaty :) :)
    Zwłaszcza z Gwiazd Naszych Wina są piękne ;3

    Zapraszam :>
    rabelewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam czytać takie zebrane myśli i cytaty w jednym miejscu :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy i trzeci <3
    window-on-the-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeżeli lubisz czytać i recenzować, zapraszam Cię na mojego bloga, na którym umieszczam fragmenty ze swoich książek. Może coś Cię zainteresuje. :) www.klaudiajarmuzek.blogspot.com

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.